Svetsa dämpare?

SjobbeDoo

Medlem
28 jan 2006
6
0
1
Umeå
Knäckte det nedre fästet till boggiedämparen idag (puckelpistled).
Skotersuget har aldrig varit större och måste på något sätt vara körklar imorgonbitti.
Dämparen är en Kimpex Pro Gold, troligen gas. Och det jag undrar är om det går att svetsa?
Eller exploderar hela skiten i ett hav av eld? Jag menar, gas och eld har aldrig kommit överrens. Vore gött med snabba svar.

Sundin82

Välkänd medlem
1 okt 2004
250
0
16
Östersund
Dämparn måste tömmas på både gas och olja samt att fästet måste ha en mycket hög tempratur för att den ska gå att svetsa.

Jag tror inte det går att laga tills i morn om du inte har en jäkligt bra verkstad

Lycka till

Immy

Aktiv medlem
7 jan 2006
72
0
6
järvsö
min kimpex pro gold gick också av fast i båda fästena så om du ska köpa nya så köpa någor annat märke !!

SjobbeDoo

Medlem
28 jan 2006
6
0
1
Umeå
tursamt har jag en morbror som jobbar inom plåtindustrin. sen har han en rejält stor verkstad själv. en rock n roll svetsare så att säga. :)
Jag varnade han för vad som skulle kunna hända, men han brydde sig inte så mycket utan körde på. Gick ju finfint.
Tyvärr hanns detta inte tidigt idag så det vart inge skoterkörning för mig idag. Men nu sitter dämparn där, och ja. det blir annat än kimpex nästa gång.