switchback 06?

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
tja, jag är en vanlig 19 åring som älskar att köra skoter, brukar bli en 200 "lek" mil per säsong och en skoter tur på mellan 30-50 mil

Jag har just nu en f5 -03 som jag verkligen tycker är rolig men den är alldeles för dyr för mig, dricker dyr olja och bensin så in i h-vete ibland. Ligger på typ 2,5 liter milen ledkörning och senast jag var på skotertur tankade en ski-doo 600 sdi -05 och en 06as switchback lika mycket som jag gjorde tillsammans så jag börjar bli lite less, vill även ha mer att köa med då jag börjar bli mer erfaren och säkrare så jag ahr tittat på mest 2 olika skotrar som jag skulel vilja prova.

det är en switchback 600 -06a och någon typ av summit

Problemet jag har är att jag känner elelr vet ingen som har en "lång" skoter så jag kan lixom inte pröva en men jag skulle ändå vilja ha en lite längre då jag ändå kör mest på led men vill inte bara köra fast direkt jag komemr i lite snö som med f5an

är den där modellen av switchback bra? går den billigt eller dyrt om man jämför med andra skotrar eller en 03as f5a ;)

skulle gärna ha lite hjäklp och kanske råd av switchback/"hybrid" ägare

R

Robin

Nu är det ju så att vad alla än säger om sin soppa förbrukning så snittar 99% av alla skotrar kring just 2-2,5L milen vid ordentilgt busande så det går inte att komma mycket billigare undan om du nu inte mot all förmodan möjligtvis skaffar dig en etec.
(Orka inte ens komma med motargument ni andra, jag skiter i hur mkt fantasi siffror ni har i skallen)

Så jag tycker du ska satsa på den skoter du känner mest för, den som passar dig bäst.
Kör man mestadels led men ändå någon gång vill prova utanför så finns är väl bästa lösningen att montera större matta, ex 44mm på f5an eller köpa en ny skoter med högre kammar. På så viss slipper du bli lidande av den långa mattan på led men samtidigt klarar av lite utanför körning också. Med en ordentlig matta på en kort maskin kommer man i princip vart man vill..

Bad_rasta

Medlem
16 feb 2008
34
0
1
Jag har en switchback 06.
Går som en kort efter leden och som en lång i skogen. Tror det beror på dom uppsvängda slidsen. Otroligt fin maskin att köra.
Men nackdelen är att den tar bensin, min tar ca 3liter/mil vid lek. Har hört att dom med insprutning är snålare.
Om du får ett bra pris köp, om inte, köp en 07a.