Var något nytt (för mig iaf) vad har du för källa på det?kung !
Någon som vet vid vilka miltal 2011 800cfi börjar få motorproblem ? Jag hörde att cylindrarna säger upp sig runt 400mil är de sant ?
Var något nytt (för mig iaf) vad har du för källa på det?kung !
Någon som vet vid vilka miltal 2011 800cfi börjar få motorproblem ? Jag hörde att cylindrarna säger upp sig runt 400mil är de sant ?
träffade en skoter mekaniker i helgen som sa att nu i vinter har många -11 kommit in med cylindrar som spruckit typ som på 09-10 cfi800 gjorde fast inte helt av .. och dom skotrarna hade gått runt 400 mil dom flesta enligt honomVar något nytt (för mig iaf) vad har du för källa på det?
Lät ju mindre kul!!träffade en skoter mekaniker i helgen som sa att nu i vinter har många -11 kommit in med cylindrar som spruckit typ som på 09-10 cfi800 gjorde fast inte helt av .. och dom skotrarna hade gått runt 400 mil dom flesta enligt honom
sen väldigt många 12-13 som skurit pga oljesmörjningen smörjer för lite :/
jo men man kan ju hoppas att de inte är så på allaLät ju mindre kul!!
ja jag har väl samma plan men då min garanti går ut i april så får jag betala självdet jag har HÖRT är följande att, oljepumpen har varit snålt vriden. att spridare pajjad halvt om halvt och gått för snålt. att skirtar lossnat, ringar som fort blivit dåliga, dvs ras. dock inte överdrivet många. men ska jag ha kvar maskinen ett år till, vilket det verkar bli. så ska jag öppna motorn i sommar innan garantin gått ut. finns kolvkitt att köpa som ska va bättre än original. tror det står endel i polaris 2013 eller polaris 2012 trådarna.
de sitter en backcountry 44mm på min en av mina kompisar kör peak 2.5 mattan och en annan kör challenger extreme mattan på deras SWB assault -12 . har bara prova den med peak mattan och kan ju lova att de paddlar på väldigt bra och alla kammar sitter kvar fortfarandedu thimwikström har ju en 11 vad kör du med för matta? skulle vilja veta lite om peak 2,5 å Challenger extreme eller någon annan stabil monstermatta.
jo den är styv , river upp hårdpackad led iafvisst är peaken lite hårdare? vill ha grepp i hårdare snö utan att förstöra puderegenskaperna allt för mycket.
Ja som sagt så tror jag att peak 2.5 mattan är bättre på leden pga att den har styvare kammar än vad org 51mm har sen så känns de att den har 64mm paddlar då du kommer i djupsnö , min kompis som monterade sin peak matta i år höll på att dra över i alla backar första gången vi åkte till fjälls iår så han blev grymt imponerad över fästet mot för 51mm org mattan har även 2 st andra kompisar som åker peak mattan fast på 2 st summit 600 sdi -07 båda två och dom tycker de är som dag och natt mot org mattan med 57 mm kammar ocksålåter bra de, måste nog ta å lätta på lädret..
all info om grymma allroundmattor med inriktning lössnö mottages gärna. Hur mattorna fungerar vid kustföre är ytterst intressant. tex byske.!
nån som åker med 36" framvagn?
nån som åker med ca pro xtx eller mtx? nån som provat båda på samma maskin?
Såg på ett forum over there att ca pro själva rekomenderar mtx före xtx till swb ass. pga av att xtx va för agressiva.
tycker själv att gripperskidorna funkar förjävla bra äre värt flera tusen att köpa andra eller blir man bättre på att köra om man lägg penninga på en extra fjällhelg?
de vore nog inte så dumt att göra de men du måste ju inte om du inte villVar till fjällen i helgen och körde. Originalmattan är helt sjukt värdelös...bläh! Kammarna är ju rena skitkvallan också för den delen. Dags att byta
Är det nödvändigt att dreva ner om man byter till en peak 2.5?
Tråkigt då de inte håller längre än så .. tycker dom borde inte änns fundera 20 mil då ska du ju bara behöva hämta ut ny matta eller lämna in skoter och få den bytt på garanti :/Har slitit av några kammar på orginalmattan så nu ligger ärendet hos polaris Sverige. Är en -13 med 20 mil på mätarn. Och nej är inte min första skoter och inte misshandlat denna mer är nån annan maskin jag haft. Nån annan som har varit med om samma?