Synlig registreringsskylt.

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Ni vet väl om att den gamla placeringen av registreringsskylten på skotern (på sidan under dynan) inte är tillräcklig längre, utan man måste komplettera med en skylt på huven. Om man träffar polisen ute på lederna och saknar denna skylt så kan man få böter.

Så man är tyvärr skyldig att beställa en självhäftande enradig skylt som skall monteras på huven, väl synlig framifrån.

Bara att surfa in på transportstyrelsens "mina sidor" å beställa eller så ringa upp kundtjänst och beställa den via telefon.

Den självhäftande skylten kostar 60kr.
 
Last edited:
E

eMe181

Okej... Men här i skellefteå ser man aldrig nå snutar ute vid leden men jag bryr mig ändå inte för jag ska inte försäkra den eller regga...:bootyshake:
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
32
Arjeplog
Men visst kunde man väl beställa den förra året? Jag gjorde iaf det till min gamla ET.
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Men visst kunde man väl beställa den förra året? Jag gjorde iaf det till min gamla ET.
På "mina sidor" kunde jag bara beställa orginalskylten.

Verkar vara väldigt många som missat att det numera är krav att ha skylt fram.
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
är det inte så att man beställer en skylt från transportstyrelsen och när regnr tillhör en skoter så blir det automatiskt ett klistermärke!?
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
är det inte så att man beställer en skylt från transportstyrelsen och när regnr tillhör en skoter så blir det automatiskt ett klistermärke!?
Kanske är så, men på bekräftelsesidan stod det att de skulle skicka en kvadratisk mc-skylt så jag ville inte chansa.
 

zr 800

Medlem
1 sept 2007
30
0
1
33
Godmersta
När man beställer till en regnr till skoter så får jan ett med klister :) men jag beställde det på transportstyrelsen (MINA SIDOR) i Maj och det gick bara bra :/
 

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Jag tänker då inte kleta fast en ful dekal till nummerplåt på en ny ruta :eviltongue: Inte på huven heller.
Risken är väldigt liten att jag kommer åka i fjällen på Ockelbon :laugh: