Synlig registreringsskylt.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Okej... Men här i skellefteå ser man aldrig nå snutar ute vid leden men jag bryr mig ändå inte för jag ska inte försäkra den eller regga...:bootyshake:
Jag blir ledsen när jag läser sånthär, om du skadar dig själv eller andra så finns ingen bra försäkring som betalar. En olycka kan hända, men med din inställning så riskerar den att drabba andra mkt hårt...
Det svenska systemet går ut på att folk tar sitt ansvar..
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
32
Arjeplog
Jag tänker då inte kleta fast en ful dekal till nummerplåt på en ny ruta :eviltongue: Inte på huven heller.
Risken är väldigt liten att jag kommer åka i fjällen på Ockelbon :laugh:
Reglerna gäller väl för tusan inte bara i fjällen? >.<
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
förstår inte riktigt varför skylten ska förstöra, den ska sitta enligt lag, de e väl bara att gilla läget, och 60 spänn är väl inte farligt heller? vad lägger man inte utan att blinka på lösgodis, cigg, snus, öl, sprit, andra leksaker?

Ska beställa nya i morgon när jag letat fram alla ägarpapper....
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Jag blir ledsen när jag läser sånthär, om du skadar dig själv eller andra så finns ingen bra försäkring som betalar. En olycka kan hända, men med din inställning så riskerar den att drabba andra mkt hårt...
Det svenska systemet går ut på att folk tar sitt ansvar..
Tyvärr så blir nivån väldigt låg på det här forumet ibland, Ofta så hör det ihop med den låga åldern på den som gör inlägget.
googlade eMe181 och kom fram till att han är 13år och det är väl just omognad som gör att det finns en åldersgräns på motorfordon, så låt oss bara hoppas att pojkens föräldrar lär honom lite vett innan det är dags att på riktigt ge sig ut i trafiken.

(googlade upp det här http://www.garaget.org/eme181)
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Tyvärr så blir nivån väldigt låg på det här forumet ibland, Ofta så hör det ihop med den låga åldern på den som gör inlägget.
googlade eMe181 och kom fram till att han är 13år och det är väl just omognad som gör att det finns en åldersgräns på motorfordon, så låt oss bara hoppas att pojkens föräldrar lär honom lite vett innan det är dags att på riktigt ge sig ut i trafiken.

(googlade upp det här http://www.garaget.org/eme181)
dags för åldersgräns!! Skulle få bort många onödiga kommentarer och trådar!
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
en åldersgräns i forumvärlden tror jag inte på, motorintresserade kids måste få tycka till dom också.
man får tyvärr stå ut med dessa kommentarer.
 

Polaris86

Välkänd medlem
4 okt 2009
182
0
6
Borlänge
ja är väl bara att spika en åldersgräns på 18.
Men det spelar ju då ingen roll, om inte nu de verkande här på forumet vill kolla upp alla som vill gå med i registret, inte så svårt att fejka något sådant..

Men jag gillar iden med åldersgräns! U have my vote!
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
gillar inte alls idén om åldersgräns, bättre fostra än förbjuda de yngre att vara här.

Är det inte just VI som talar om att utbilda hellre än förbjuda när det gäller skoteråkning? ska vi inte stå för det själva när det gäller åldern här och hur vissa uppför sig?

Sorry för oftopic, angående ontopic, så sluta bjäla om hur fult det blir, ska det sitta så ska det sitta.

//Dennis
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
gillar inte alls idén om åldersgräns, bättre fostra än förbjuda de yngre att vara här.

Är det inte just VI som talar om att utbilda hellre än förbjuda när det gäller skoteråkning? ska vi inte stå för det själva när det gäller åldern här och hur vissa uppför sig?

Sorry för oftopic, angående ontopic, så sluta bjäla om hur fult det blir, ska det sitta så ska det sitta.

//Dennis
Att man skriver omogna/dumma kommentar tycker inte jag har nåt att göra med att Vi (!) på forumet ska utbilda de yngre! Helt skilda saker!!
Sen att försöka "utbilda" nån i 13årsåldern via ett forum är inte verklighetsförankrat... Får dem inte stöd i deras teorier här så söker dem dessa nån annanstans där dem får det!!
 

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
jag tycker att alla åldrar kan få vara med MEN att det ska stå åldern på alla.. ! t.ex. till vänster (<--) under ort.. :)
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
men varför arton? tänk på oss som är strax under (som jag 17) men som har vett och hela baletten, ska vi behöva bli utsatta för att andra yngre inte beter sig som folk? bättre isåfall att sätta en gräns på sexton års ålder då man fyllt skoter. inte för att jag anser att det är bättre med en åldergräns överhuvudtaget då folk som vill tycka till och lära sig inte får för att dom inte har nått viss ålder. sorry för OT men hade det hela i tankarna :)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Att visa åldern är en bra början!
håller med, då dom flesta under 15 inte postar så värst seriösa inlägg hela tiden och då ser man att om sk0t3rpell3 som postar tex att man ska köpa en XP bara för att den är snygg och ger inget annat argument därför inte ska ta den personen på fullaste alvar då han är 13 år och totalt älskar slutburkar och ruffriders
 

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Reglerna gäller väl för tusan inte bara i fjällen? >.<
Här hemma kliver poliserna inte ur bilen om det inte är nödvändigt och polisskotrar existerar inte ens. Och jag tycker att det gott och väl räcker med plåten som sitter på tunneln :stupid:
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Här hemma kliver poliserna inte ur bilen om det inte är nödvändigt och polisskotrar existerar inte ens. Och jag tycker att det gott och väl räcker med plåten som sitter på tunneln :stupid:
Och någonstans sitter nu en polis som läser ditt inlägg och smider planer :D
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Håller med er andra som har annat än dött kött innanför pannbenet, sorgligt att läsa vissa inlägg. :mad:
Att skylla på sin eller någons ålder håller inte i denna fråga tycker jag.
Försäkringen är till för att hjälpa dig eller den som du kanske kör på, fordonsskador eller kanske värre.

När du blir äldre kommer du att förbanna dig själv i cellen då bor i gratis, bara för att du sket i allt...
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
gillar inte alls idén om åldersgräns, bättre fostra än förbjuda de yngre att vara här.

Är det inte just VI som talar om att utbilda hellre än förbjuda när det gäller skoteråkning? ska vi inte stå för det själva när det gäller åldern här och hur vissa uppför sig?

Sorry för oftopic, angående ontopic, så sluta bjäla om hur fult det blir, ska det sitta så ska det sitta.

//Dennis
Exakt, bättre att lära de yngre hur man ska göra istället för att stänga ute dem. Situationen blir ju inte bättre då. :stupid:

// 16-årig tok som beställt en reg-skylt :eek:
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
32
Arjeplog
Här hemma kliver poliserna inte ur bilen om det inte är nödvändigt och polisskotrar existerar inte ens. Och jag tycker att det gott och väl räcker med plåten som sitter på tunneln :stupid:
Det är inte lagligt bara för att polisen inte ser dig. Och oavsett vad du tycker räcker det inte med tunnelskylten, eftersom lagen säger annorlunda.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
60kr skylt och helt plötsligt har man no worries :eek:

Försäkringen är dessutom viktig då det handlar om enorma belopp i annat fall. Är du dessutom obehörig som förare kan du bli återbetalningsskyldig till försäkringsbolaget och då blir det slut på lördagsgodis framöver..
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Skrämmande att man vill vara laglig för polisens skull....själv försöker jag hålla mig regler för min egen skull och man kan ju hoppas att alla andra tänker likadant. Regler och lagar finns ju inte för att polisen ska ha något att göra, dom finns ju för att underlätta och främja säkerheten bla.