Ski-Doo Formula MX vs. allt annat...
[Uppdaterat: Senast editerat den 05-Nov-02 kl 10:47 PM (CET)]Åja - fru är inte så liten...
Men du har rätt i att hon skulle bli glad för i stort sett vilken skoter som helst efter att ha åkt Nila-pulka de senaste 10 åren. Dock så nekar hon att köra sonens Elanare
.
Läget är dock sådant att hon har fastnat för en MX medan jag vill att hon ska en något modernare skoter. Har tittat på Yamaha XTC (500-700), Ski-Doo MXz (440-700), Formula 500 samt Formula III och Mach1
r, samtliga i årsmodeller mellan 96-99.
Själv har jag en 98:as GrandTouring och jag skulle vilja att vi köpte en rolig skoter som även jag kunde uppskatta eftersom jag är rädd att hon ska tycka att det är roligare/skönare att köra GT:n och att det då blir jag som får köra den här.
FIII och Mach1
rna ligger rätt i pengar medan man får betala lika mycket eller mer för de mindre motorstarka alternativen jag nämnde ovan. Är det något generalfel på Ski-Doos tripplar från 97-98 eftersom de är så förhållandevis billiga? Har hör att Mach1
rna från 97 hade problem med ramlager/vevlager. Gäller detta även FIII?
Är FIII/Mach1 en betydligt mer tungkörd skoter än MX:en? Den körning som kommer att bli aktuell för henne är 80% ledkörning och 20% lössnökörning på kalfjäll. Alltså ingen 'teknisk skogskörning'.
När det gäller den utsedda MX:en så är den i mycket gott skick för årsmodellen. Bälgarna är bytta och dämparna 'känns fina'. Man kan inte tro att den har gått 900 mil.
.___
/ __\
\__ \
/___/teffeMeLloydn