Tändningslås Grizzly

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Nu har det f########e tändningslåset lagt av helt :argh:
Den vill inte ens ge vidare gnistan till tändstiften! Den bränner säkringar hela tiden och om jag sätter en ny så blir det bara smulor av den! Det är kontakter som lossnar hela tiden också i låset. Om det kan vara vatten i låset vet jag ej men det går alldeles för lätt att vrida på nyckeln!
Vet någon vad det ska vara för typ av lås till 89:ans Grizzly eller om det går från nån annan maskin så vore det Tzupar! :) Har ju el-schema till 88:ans Grizzly men el-systemet stämmer inte i jämförhet med 89:an :stupid:
 

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Hej!

Tror det är samma tändningslås som på Ockelbo, Lynx dvs. ett ganska dåligt tändningslås från Fokusan!?

Kolla länken om nyckeln stämmer
I så fall finns rätt lås hos rinab.se.

Jag skulle däremot satsat på ett bättre och billigare universalås.

Mvh Ola
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Öppet :D
Men tänkte sätta sett lås som har spärr som i en bil, farsan menar att det ska vara ett sånt irriterande lås.
För om man drar på el-starten och går tillbaka till körläget så går den inte till starten utan du måste tillbaka till av/off och sen förbi ljus/körläge, körläge och sen start. Skit jobbigt när motorn är kall :mad: Sånt lås i Alpinen, Everest 464:an.

Men det där med snabb kontakt som finns i ski doo.... Går det sätta en sån i min maskin? :hmmmm2: