Taskig kvaliè hos Duells ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

SaabAero

Välkänd medlem
24 mar 2007
106
0
6
Vad har ni andra för erfarenheter av kvalitén på Duells prylar ?

Köpte en repsats till variatorn (P-85) för 440kr. Nu efter knappa 10mil är rullarna helt utslitna och minst en har ramlat bort helt :argh:
Även om den bara kostar en tredjedel av originalet så tycker jag inte det är billigt för en påse med skräp som uppenbarligen inte kan användas.

Har pratat med återförsäljaren som själv säger att han inte förstår hur någon kan köpa sånt skräp... känt problem alltså :mad:
Som kund undrar jag såklart hur någon kan sälja sånt skräp med vetskapen om att det inte funkar. Hade han väntat sig något annat än en missnöjd kund ?

Antaligen hade variatorn funkat lika bra om jag kapat till egna rullar av något från skrotlådan.

Är kvalitén lika genomrutten på resten av sortimentet eller är det jag som lyckats hitta det sämsta dom säljer ?

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
Beställer nästan allt från duells och jofrab, och nog har det varit bra kvalité på dom grejjerna jag beställt.

Wezzli

Medlem
9 jan 2008
36
0
1
Piteå
Vad har ni andra för erfarenheter av kvalitén på Duells prylar ?

Köpte en repsats till variatorn (P-85) för 440kr. Nu efter knappa 10mil är rullarna helt utslitna och minst en har ramlat bort helt :argh:
Även om den bara kostar en tredjedel av originalet så tycker jag inte det är billigt för en påse med skräp som uppenbarligen inte kan användas.

Har pratat med återförsäljaren som själv säger att han inte förstår hur någon kan köpa sånt skräp... känt problem alltså :mad:
Som kund undrar jag såklart hur någon kan sälja sånt skräp med vetskapen om att det inte funkar. Hade han väntat sig något annat än en missnöjd kund ?

Antaligen hade variatorn funkat lika bra om jag kapat till egna rullar av något från skrotlådan.

Är kvalitén lika genomrutten på resten av sortimentet eller är det jag som lyckats hitta det sämsta dom säljer ?
Vilken än försäljare du frågar så kommer det dyraste vara det bästa, för det dyraste tjänar de givetvis mest på. Så svårt är det faktiskt inte att räkna ut. Vad som även gäller är att kunden har alltid rätt, fastän bara på låtsas. Säger du alltså att delarna från duells är helt värdelösa så kommer de ju hålla med dig omän de själva sålt dem. Hade det nu varit så att de märkt av att det var mer än en som haft problem med dessa delar så skulle du nog inte sett dem i sortimentet längre, för det tjänar de inget på i slutändan. Därför ska man inte lyssna på försäljare som är "försäljare" utan enbart försäljare som är rådgivare.

Status
Stängd för vidare inlägg.