Hej hopp.
Är ny på forumet vad det gäller att skriva men har läst en del av all kunskap som finns här men just mina frågor har inte hittat så jag tar mig friheten att starta en ny tråd.
Står vid arbetsbänken med en kvaddad motor (kolvskärning och pajad cylle) som jag precis ska till att plocka ihop. Ny nicasil och nya kolvar gick det lätt att hitta och dessutom till rimliga pengar faktiskt men workshop manual blev svårare där har jag kammat noll än så länge .
Någon här ute som kan fixa en kopia eller en orginal till en vettig summa? Eller tipsa om link för den information som behövs.
Behöver veta inställningar, bestyckning, moment osv.
Intressant vore också att få reda på vad slangarna som sitter anslutna till förgasarnas baksida och som via en mojäng med någon form av elanslutning slutar i en öppen slang stripad fast vid ramen.
Någon som har erfarenheter av orsaker till ett sånt här haveri? Frysning har varit på tapeten och det var under 20 minus när det hände men det är ju förvärmning på förgasarna.
Ge mig gärna tips och synpunkter att se upp med både på mekandet och på kommande användande.
thanks // karl B.
Är ny på forumet vad det gäller att skriva men har läst en del av all kunskap som finns här men just mina frågor har inte hittat så jag tar mig friheten att starta en ny tråd.
Står vid arbetsbänken med en kvaddad motor (kolvskärning och pajad cylle) som jag precis ska till att plocka ihop. Ny nicasil och nya kolvar gick det lätt att hitta och dessutom till rimliga pengar faktiskt men workshop manual blev svårare där har jag kammat noll än så länge .
Någon här ute som kan fixa en kopia eller en orginal till en vettig summa? Eller tipsa om link för den information som behövs.
Behöver veta inställningar, bestyckning, moment osv.
Intressant vore också att få reda på vad slangarna som sitter anslutna till förgasarnas baksida och som via en mojäng med någon form av elanslutning slutar i en öppen slang stripad fast vid ramen.
Någon som har erfarenheter av orsaker till ett sånt här haveri? Frysning har varit på tapeten och det var under 20 minus när det hände men det är ju förvärmning på förgasarna.
Ge mig gärna tips och synpunkter att se upp med både på mekandet och på kommande användande.
thanks // karl B.