Orättvis bedömning!
1. Faller alla tripplar?
Yamahas tripplar är inget speciellt tyngre än dom andra märkenas twinar,
och är väldigt lättkörda!
2. Driftsäkerhet ?
Ja måste då ju kanske ge ett plus för yamahas tripplar och rotax 583, men är det några fel på arctics cats motorers driftsäkerhet, eller ska vi säga suzukis ?
580 motorn som undantag.
3. Bästa motorn, menar du då den som går bäst, drar minst bränsle, väger minst, accar snabbast? enligt mig så är polarisbyggda 700 motorn eller yamahas 700 trippel dom bästa motorerna från dom års.mod. kanske med rave 670 BigPipe motorn som undantag!
4. Design är väl då olika från pres till pers, men personligen tycker då jag att mxz fram till -02 ser rent förjävliga ut, så tråkig färg på dom, och polaris gillar jag ju faktiskt inte heller då, kanske med lite "styling" å lynxen ser ut som en pansarvagn på matta, så det är nog bara yamaha å arctic som är kvar där enligt mig!
5. Körställning ska jag inte uttala mig om.
6. Boggin, ja visst har den längst fjädringsväg, å antagligen också bäst dämpare, men gokart känslan är obefintlig för led med den viktförskjutningen i boggin, och fjädringsvägen(34,5 cm)
Hoppas nån inte missförstår vad jag skrivit, har ju faktiskt bara uttryckt mig om vad JAG tycker!
Mvh Hemi-Manne
----------------------