Det vanligaste är att remmen är slut dvs för smal då blir den automatiskt också för lång och det medför att den kan börja slira, men om remmen är ny så börja med att rengöra variatorerna å se till att allt löper lätt och utan glapp, kolla samtidigt linjeringen och C-C måttet mellan variatorerna så ska du se att det blir ordning på torpet...
Har problem med min rem med! satt på en ny orginal-rem förra veckan och den ligger för högt upp på sekundären, så den låter illa när man står på tomgång och när man kör sakta. Jag har en mxz -05, Går det att justera sekundären så den går isår lite mer?
Sök här på forumet om detta. Jag läste i annan tråd hur detta fungerar. Det ska finna några brickor man tar bort på skruvar för att sära på skivorna i variatorn.
Sök här på forumet om detta. Jag läste i annan tråd hur detta fungerar. Det ska finna några brickor man tar bort på skruvar för att sära på skivorna i variatorn.
Kolla denna. http://www.skoterleden.net/forum/showthread.php?t=12721
Sen är det bara att gå och skruva, ta bara reda på vilket steck sekundären står på (närmare 6 än 0) så du inte skruvar bort dig. Min sekundär stog på 3,5 och jag justerade till 3 och tjutet på tomgång försvann. Lycka till.
Tack!
Har jag fattat rätt om man ändrar till lägre siffra så får man större mellanrum eller?
Min står på 5 alltså ska jag ändra den till typ 4 för att få större mellanrum mellan skivorna?