Nytron har jag kört och maken till tungstyrd maskin har jag inte varit med om på led. Jag har problem med axel/nacke så ingen Yamaha fyrtaktare undantag de med servo kan jag köra.Jag är dåligt insatt i vilka som kan ha servo.Den enda jag kört med servo är Yamaha warrior och då kan man ju inte klaga på styrningen åtminstone men de löär ju bli ännu tyngre med servoÄr de inte så bra med andra ord?!?
Om du tror det blir 80% led så hade jag satsat på en renegade eller xtrim. Förslagsvis om budget och utbud tillåter det en renegade XRS eller xtrim RE.Så tillbaka till renegade med andra ord!!
Ja det lutar nog åt en renegade. Det är väl lite fel säsong just nu för skotrar, inte så jättemånga ute på blocket direkt.Om du tror det blir 80% led så hade jag satsat på en renegade eller xtrim. Förslagsvis om budget och utbud tillåter det en renegade XRS eller xtrim RE.
Du kan även göra som jag och köpa en xtrim SC 600etec, sen för typ 4-5000kr köper du begagnade dämpare från en RE till boggien, servar dämparna i framvagnen med lite högre viskositet i oljan och vips så har du en rolig allt i allomaskin med betoning på ledkörning (du tar dig fram i lössnön och kan ha roligt men dina kompisar på lössnömaskiner kommer köra ifrån dig).
Ja de är 16 o 19 så de är rätt storaHur små är ungarna? Om de är över 15 år så skulle jag köpt en Lynx Rave 600 eller en Ski doo rev 600 de båda är rel lika på allt och håller bra speciellt Lynxen som är extra förstärkt överallt. Dem får man för 12-24000kr. Men de är korta maskiner som mest duger på led.
Den såg fin ut.Här har du en löjligt fin ski doo rev 600a till ungarna, den är lika fin i verkligheten som på bilderna för ägarren är Pedant utan dess like. De är dessutom min kompis som så jag vet allt om maskinen och har kört den en hel del. Den går ruskigt bra rent fartmässigt, jag blev avhängd av den när jag körde min Lynx re rave 600 som gick som ett skott. Enda dåliga med den modellen vs en Lynx rave RE eller vanliga rave är enklatre typ av stötdämpare men fördel är lättare maskin än Blyslädarna Lycng Rave. Jag kan gå i god för att du får en stenfin maskin och de är dessutom en Insprutare SDI så den går svinbilligt vs förgasar ves. På led i halvlungt tempo kan man köra den nästan lika billigt som en e-tec 1,3-1,5lm är inga problem. Allt är bra på den maskinen den är väl värd sitt pris kan jag lova.
Rave är kortast imattan de är ren ledmaskin men om de är 44mm höga kammar går den rel bra i snö, eller nej de tar jag tillbaka den suger i djup snö vs en crossover. Den är dock svinkul på led de går köra extremt fort och sladda i kurvorna. Jag har haft en Rave RE 600 vanliga förgasare och de är den roligaste och snabbaste jag kört på led. Vist 800an är ännu roliigare. Du kan köpa likvärdig Skdoo men då heter de REV.DE lite äldre Rave 600 sdi går lite bättre än e-tec , inge mer hk men rappare i gassvaret. Sdi drar rel lite soppa inte lika lite som e-tec men minst av alla vanliga insprutare. De har bra hållbarhet och du kan köra viken olja du vill på en sdi eller förgasamotor. E-tec bör man hålla sig till den dyra brp xpx oljan för annars sotar ravventilerna enormt och hårdtrycksspridaren i toppen kan sotra igen med ras som följd!Tror ni att en lynx rave skulle duga som en första skoter för en vuxen, eller är det för liten och man lessnar snabbt på den?
Har gått in och tittar lite mer nu för att köpa en skoter, svårt att hitta ngn jag fastnar för.
Renegade 600 e-tex är svårt att hitta för runt 40-50k.
Max e-tec vet jag inte vad de är ? Menar du mxz?Har även sett skidoo Max 600 E-tec. Är det ngt att ha?
Ja det menade jag, autokorrigering är inte alltid braMax e-tec vet jag inte vad de är ? Menar du mxz?