Framtiden
Bra att denna fråga tas upp i debatt. För jag vet och fler med mig att detta är av stor dignitet.
Frågan om hur det blir i framtiden, 100 eller 5000 i skoter skatt, den här debatten är större OCH alvarigare än vad dom flesta anar.'
Tex 500kr i skoter "led" avgift eller skatt eller vad det skulle heta, så går det ej och kommer aldrig att kunna öron märkas till just skoter lederna,. så är det bara.
Men med ledbolag runt om i Sverige, kan man ju öron märka till just denna bit. Mycket ohållbart om vi skall behöva betala flera olika området bara på en lång dags tur ca 20 30 mil. Först dalarna sedan upp till Härjedalen, (finns ju redan ett där), och sedan utanför Västra, över till östra norra upp til Jämtland kanske ett par tre olika där med OJ oj osv, flera hundra i ledavgifter på en dag.
Det blir ju hellt ohållbart, det måste till ett riks täckande med vad, skatt nja, var går pengarna, titta på sjukvården vägarna osv, tro inte att skoterlederna kommer att primeras.
Denna debatt måste vi alla hjälpas åt med, gå med i din lokala förening, och ring klubbet och säg jag är med, lägg ner ett par dar av ditt liv för att fixa till DIN och vår allas led.
Genom mer engagemang från skoteråkare, bättre leder, större ansvar, O% vision alcohol, visa hänsyn, JA då kasnke vi får behålla vår största passion,, nämligen skoter åkning.
Med bästa hälsningar Jonas P