Trailtank till Nytro

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Går det inte att beställa från "trailtank" ett gäng och få någon rabatt? för nå tror jag att alla nytro ägare vill äga en?

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Jag har haft båda typerna.
Sätt att skilja dom åt:
På version 1 skulle man flytta över värmeskyddsfolien(tjock) som sitter under från originaltanken.
På version 2 så sitter det en tunnare folie färdigmonterad.
Det som skiljer dom olika typerna åt rent fysiskt är att den senare har ett lite större urtag undertill/framtill på höger sida för rören till kylaren som sitter i tunneln + att tankgivaren är mera försänkt.
+ Lite andra monteringsdetaljer till 2:an.

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jag har haft båda typerna.
Sätt att skilja dom åt:
På version 1 skulle man flytta över värmeskyddsfolien(tjock) som sitter under från originaltanken.
På version 2 så sitter det en tunnare folie färdigmonterad.
Det som skiljer dom olika typerna åt rent fysiskt är att den senare har ett lite större urtag undertill/framtill på höger sida för rören till kylaren som sitter i tunneln + att tankgivaren är mera försänkt.
+ Lite andra monteringsdetaljer till 2:an.
Tackar! Då har jag konstaterat att jag har version 1. Tankmätaren sitter väldigt väldigt tajt samt att folien är överflyttad.

Mvh//Robert

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Vad skiljer på dom versionerna då?
Har för mig att det bara finns 2 versioner,en som passar sämre och en som passar bättre?
Trailtank skickade en utbytestank till mig hösten 2009,och det var version 2.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
De är samma tank som jag har, Zmeagol här på forumet köpte en tank ifjol den passar mkt bättre än gen 2 tanken.

andheex11

Välkänd medlem
15 okt 2010
344
1
16
rättvik
Jag får inte sadeln att passa efter jag monterat trailtank till min nytro... Saknar ca 10mm för att få in bultarna i hållen där dom va tidigare nån som har haft samma problem? Och hur går jag tillväga för att fixa detta?

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Tycker att sidokåperna och huven inte alls passade nu.. Blir det stor skillnad om man klipper i plasten? Fick vålda för att kunna skruva fast med dom medföljade skruvarna

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
En brädlapp och en slägga brukar ordna till så tanken kommer framåt så man får dit skruvarna. (Har version 1 av trailtanken)

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Tyckt jag fått tanken tillräckligt långt fram, var inga problem att skruva dit dynan... är bara att jag hade problem med plasten... ingen annan som har haft det?

andheex11

Välkänd medlem
15 okt 2010
344
1
16
rättvik
japp jag får nästan tvinga i skruvarna för att det ska gå men det gick som sagt försöker att inte skurva av och på dom för mycket bara....Min läker bensin vid intaget gör det de för någon annan =?