Blanda in stegvis. Alltså byt inte pang på rakt av...utan gör som när man byter från macksoppa och olja till Aspen i en motorsåg, dosera in stegvis.
Men Triboron är fantastiskt som smörjmedel, måste sägas. Kör flera skotrar på det, både förblandat och injection. Och det förblandade går fint på halv inblandning mot oljerekommendation.
Mest imponerad är jag faktiskt av trimmade Zündappen, kör den ganska hårt trimmad (men 50cc, annars ej moped) och den varvar upp emot 9.000 rpm, med långa körsträckor på fullvarv. Och Triboroninblandningen är på 1,25%. Man får vara noga med måttkopparna när det är så små procentsatser, lätt att dosera för lite.
Har kört med detta i 7 - 8 år nu (ca 50 mil/ år) så i höstas plockade jag av cylindern för att kika lite på hur allt såg ut, och det är lika fräscht som när det var nytt och inget oljesot någonstans. Skithäftigt!
Så kunde bara Triboron sänka priset med 60% så skulle de sälja så ända inåt helvete mycket. Men fortsätter de med sina höga priser, så tror jag mera på konkurs....