Som undie rek så börjar du med 165mj (huvudmunstycke och 47 i lågfart. Som han skrev så kan du förmodligen köra mindre högfartsmunstycke men de kräver att du läser på ordentligt hur man bestyckar en tvåtaktare. Alt är att köra den i bänk och bestycka där. De går bra att köra piporna med bigbore kit men de är svindyrt med bigbore. Jag bestyckar efter en lambdamätare men man måste ändå hålla koll på tändstiften färg.Lär man bara byta huvudmunsycket?? Eller lär man byta massa grejor för ett det inte ska haverera med slp pipor? Vart får man tag i dessa pipor och är det värt att kombinera med sånt här big bore kit/mod?
I den länk jag satt in här tidigare bromsade Mulle med 160 mj då gav den 146,5 hk. I data grafen på mulles sida visar BSFC värdet 62 med 160 munstycke och de är safe siffror så du borde kunna köra 160 munstycke men man kan inte garantera att även din motor går lika safe!
http://m-performance.com/Grafik/Dynobilder/yamaha/viper/viper/slp/dataviperslp160.jpg
Last edited: