Nu ska du få se på sent svar!!!
Jo, i vinter har bygget legat nere till förmån för växellådsrenovering på turbo-suzukin. Nu är den provkörd och allt funkar, så tvåtaktsbygget har precis startats igen
Avslutades för vintern någon vecka efter mitt senaste inlägg och startades häromdagen, så jag har inte kommit så långt alls.
Det går inte fort heller eftersom garagetiden får tas efter ungarna och frugan somnat... menmen, jag har inte bråttom.
Funderar på att rycka av oljepumpen helt och hållet och köra oljeblandat. Då får jag motorn liiite längre fram i ramen vilket ger mer plats för växellådan. Men det borde väl inte vara några bekymmer?
En fråga: finns det någon varvstopp i cdi:n eller är varvet endast begränsat med hjälp av variation? Och om det finns varvstopp, vid vilket varv kommer det in och går det att ändra på något sätt, eller är det nytt programmerbart tändsystem som gäller då? Du verkar ju ha bra koll på dessa motorer så jag passar på att fråga.
Nedan lite bilder. Bortse från röran. Har inte orkat städa. Roligare att bygga :heh: Svetsröken ligger tät också. jag punktar ihop det och så får en polare som är licensare med TIG:en sömma ihop det.
Skickar med en bild från premiärturen med turbohojen också.