Har varit och bromsat min F8 nu. Det gav inga sprudlande effektsiffror men jag hade inte förväntat mig det heller. Det jag har monterat är speedwerx singelpipa, org slutburk, speedwerx y-rör, D&D shimkit, tändkil, v force 3 reeds, speedwerx high flow intake samt boondocker.
Den gav 150 hk som mest men då gick den lite för snålt. När vi var klar hamnade den på 145,2 hk vid 7650 varv. BSFC 0,63. Effekten sjönk dramatiskt efter 7800 varv...hade tappat 10 hk redan där.
Enbart D&D shimkit ska ge 160 hk med y-rör och tändkil men man kan ju undra hur det ska gå till. Har jag för mycket av det goda på maskinen kanske så vissa saker tar ut varandra tro?
Den går då väldigt rent å fint nu när den är optimerad via boondocker i bänk....känns mycket rappare och vassare än tidigare så jag är nöjd iaf. Skulle tro att bara boondockern räcker som "trimning"