Prata med Mats på Bergnäsets skoter&ATV i Luleåjag har mailat dd nu och priset 236$ gäller bara om man skickar in sin egen topp till dom...plus att frakten skulle bli som billigast 149$ för att få hem grejerna....så det var tyvärr inte så prisvärt som det verkade från början
Huvudsaken att man är i samma bänk och bromsar.136.1 hk standard låter lite med tanke på hur bra dom ändå går
skulle man inte kunna snåla ner den ännu mer än BSFC 0.8 ?
jo det skulla jag ha kunnat men tappade bara effekt om den var ställd snålare, då jag bara ökade bränslet med 5 snäpp på boondockern vid 6800-8400 så hade jag 124 hk136.1 hk standard låter lite med tanke på hur bra dom ändå går
skulle man inte kunna snåla ner den ännu mer än BSFC 0.8 ?
Nej. Jag körde med Sno prons inre burk med mössa. Borde innebära mer öppet än standard F8.de var dåliga siffror , en std motor ska ge mer , antar att du inte hadde std luftburk tex ?
oki , ja betydligt mera öppet , vilket inte behöver betyda bättre , jag kör tex själv med f7:ans org burk med std tratt efter massvis med timmar i bromsbänk på min snopro 800 trots att jag äger både högflödestrattar och helt öppna " meshtygs " burkar ...Nej. Jag körde med Sno prons inre burk med mössa. Borde innebära mer öppet än standard F8.