Trimning sx 700

bebben

Aktiv medlem
9 jan 2006
84
0
6
39
Luleå
Hej har nu grävt upp en omgång hauks pipor till min sx ska nu in på det här med bestyckningen, verkar som att man måste göra något med toppen okcså för att få ut så mycket som möjligt ur den, räcker det i sånna fall med att ta bort en packning, sxen har ju nämligen tre topp packningar... Fick med bestyckning till dessa pipor men han sa att den kommer gå lite fett med den bestyckningen, kanske lika bra det eller? Vidare undrar jag om det är något annat som finns att rekommendera och inga tattar lösningar utan vill att grejorna ska fortsätta funka lika bra då som nu...
 

Pär Frank

Medlem
28 nov 2006
6
0
1
Hudiksvall
Har samma fråga som killen ovan (vill ha mer kräm) men jag har en Viper -04. Vad kan du rekommendera för pipor t e x , får inte låta för mycket. Har även en SRX -01 som jag är nöjd med men skaffade nu en Viper -04 men känns som den är klenare (Vipern har väl 120Hk och SRX 150). :rolleyes:
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Ang viper så kan jag rekommendera haucks rör, Har även haft bender och dessa är mycket tysta men det är mer "ryt" i hauck. Även slp ger bra men är tysta, nästan lika tysta som bender. Så slp eller bender om det ska vara tyst men även effekt. Hauck låter lite mer men ger också det där lilla extra så det är en smaksak vilka rör man väljer
 

Rednek

Välkänd medlem
29 aug 2006
138
1
6
tebax till killen med sx:en!!!de du kan göra är att ta bort en toppackning och/eller dela på cylinderfots pakningen....och livs längden kommer att bli sämre om du börjar pula och ta ur mer hk ur den...så enkelt är det! lycka till