B
Biosteel
Vfr är det fjolligt att sätta slutburk på skotern?
"lika deprimerande varje gång man ser en skoter som går skit men lever om som om det vore en V8 i den" (mitt citat)..
Vfr är det fjolligt att sätta slutburk på skotern?
Jo, ser aldrig bra ut när ett fordon låter mer än den går *minnas moppeåldern*"lika deprimerande varje gång man ser en skoter som går skit men lever om som om det vore en V8 i den" (mitt citat)..
Jo, ser aldrig bra ut när ett fordon låter mer än den går *minnas moppeåldern*
Sen som några har sagt, trimpipor är ofta inget problem då de inte lever om så jävligt om man har orginalslutburken, däremot många eftermarknadsslutburkar som låter saaatan >_<
Nog för att jag själv kikat efter burkar, men vet inte vilka som har ungefär samma ljudnivå som org
Jag vet mycket väl vad det handlar om, och vet man inte vad man gör så blir det lätt fel med minimal effekthöjning.Pinsamt att uttrycka sig när man inte alls har kan vad man pratar om. Piporna är till för att få ut mer effekt ur motorn, ibland upp till 20hk extra. Hoppas du förstår det bättre nu varför man har pipor. Som någon skrev så kör du med orginal slutburk blir ljudskillnaden inte stor. Därimot slutburkarna är det som lever om, som egentligen ska dämpa ljudet men så är det ju inte på vissa eftermarknadsprokukter.
Och vad har Volvo med detta att göra?? Exakt samma sak på en sabb eller ferrari.
Ja eller så är folk som kör med pipor såna som mig. Som gillar att optimera prestandan och modifierar/bestyckar sin skoter för att uppnå resultat. Visst låter piporna men bänkpappren talar sitt entydiga språk, så dom stannar på. Men var drar vi gränsen, ska man ta ett trimförarbevis för att bevisa att man kan sin sak och inte är "fjortis" för att få åka med pipor?Folk som kör med pipor är väl förväxta wannabe 14åringar med mopeddrömmar eller så är de i själva verket 14, och det säger en del.
Det är som volvoraggare ung, de sätter på japsdämpare á la 5", men inte fan går skiten snabbare för det.
Problemet är väl om den som kör med en skoter som bullrar betydligt mer än normalt, så stör han och ger "vatten på kvarn" åt framförallt den "Skoterhatande" allmänheten, detta oavsett om skoterföraren har ett "Trimförarbevis" eller inte.Ja eller så är folk som kör med pipor såna som mig. Som gillar att optimera prestandan och modifierar/bestyckar sin skoter för att uppnå resultat. Visst låter piporna men bänkpappren talar sitt entydiga språk, så dom stannar på. Men var drar vi gränsen, ska man ta ett trimförarbevis för att bevisa att man kan sin sak och inte är "fjortis" för att få åka med pipor?
For the record så är jag 32 år fyllda....