Tripletouring går dåligt

3xT

Medlem
1 apr 2011
23
0
1
PITEÅ
Nu hemkommen från skotern, höjde nålarna till max,flyttade övre plastbricka så båda hamnade under clipset. Kollade även höjd på trottlarna, vilket blev justering för dom var inte i samma höjd vid full gas. Flyttade sek.fjäder till mitten. Hittade inte helix så den blev inte bytt. Nu kan jag hålla relativt jämn gas och hastighet vid 5500 rpm, bluddrar lite men minsta lilla lilla rörelse på gasen sticker den iväg (känns som en hästspark). Känns som att den växlar hårt. Kanske i kombination med att den får lite för mycket bränsle?
Nu håller föret på att ta slut så närmare än så här kommer jag nog inte nu iaf. När jag ställer bort den så ska gasarna loss och isär för minutiös kontroll av bestyckning mm så att allt är rätt, och även helixbyte göras. Får väl komma tillbaka hit nästa säsong om det inte blir bra.

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Låter gott .
Prova gärna med att gå upp ett snäpp på lågfarts munstycket , Arctics tripplar gillar lite mer bränsle på lågfarten (offtast ) .
En rak 55 och gula fjädern i mitten på sekundären .
Låter som du är på rätt spår i alla fall , så Lycka till inför nästa säsong .

:ciao:

3xT

Medlem
1 apr 2011
23
0
1
PITEÅ
Tack så mycket för svar och tålamod! Ska kolla vilken helix som satt där från början, annars får jag väl köpa org 55, och byta till ett snäpp större lågfartsmunstycken.