Tryck på styrskidorna?

Hansson_std

Ny medlem
9 jan 2008
4
0
1
Har precis blivit ansvarig skidspårsdragning och till det används en Yamaha SW440 ca 74 års model, blev fundersam då den knappt svänger alls, är det normalt på modellen eller hur mycket tryck ska det vara på styrskidorna??

Tacksam för svar!!

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag har kört en sån när jag var yngre, jag vill minnas man var tvungen att använda hela sjön för att vända så det kanske stämmer....

Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig för jag har ingen aning hur man ändrar skidtryck på en så gammal maskin..

Zrt900

Välkänd medlem
4 jan 2008
162
0
6
Härnösand
De är normalt, skidorna ligger nästan i mattspåret om man säger så ha ha ha. Jag brukar flytta kropps tyngden "burka" när jag ska svänga passa så att inte skotern tippar bara :) Sitter de styrstål på skidorna? Sitter de plast beslag på skidorn om inte så skaffa de slipper att snön klibbar fast och styrstålet hamnar lite längre ner= bättre skid tryck! Här finns en länk till min sw440 klicka på snowmobile! http://hem.passagen.se/joakim2/index.html

skoterräven

Välkänd medlem
4 feb 2007
646
0
16
västernorrland
problemet med en sw är att det inte finns nåt skidtryck
du måste göra spacers mellan bladfjäderfäste och bladfjäder
bedda samtidgt spårvidden

Hansson_std

Ny medlem
9 jan 2008
4
0
1
Det sitter inte plastbeslag på skidorna, vad det gäller styrstålet så vet jag ärligt talat inte, får ta mig en tur ut till skotern och titta.
Står skotern i tillplattad snö så kan jag utan större ansträngning styra skidorna höger/vänster.

Zrt900

Välkänd medlem
4 jan 2008
162
0
6
Härnösand
Det sitter inte plastbeslag på skidorna, vad det gäller styrstålet så vet jag ärligt talat inte, får ta mig en tur ut till skotern och titta.
Står skotern i tillplattad snö så kan jag utan större ansträngning styra skidorna höger/vänster.
Fixa då plast o styrstål så har du styrning så de räcker till ditt ändamål! Trevlig åktur:)/Micke