ULTIMATA REV tråden

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
-Hur man ställer in dämparna vet jag inte så mycket om, men det ska finnas en låg och högfarts-skruv på dämpare. Ska fixa det till veckan så jag återkommer!

-Har åkt 2 någon gång då jag skjutsat kompisar, och de gick rätt bra. Fast jag skulle villja rekommendera att ställa in dämparna hårdarna om man ska göra det ofta.

-600cc tycker jag är bra och räcker till

-Jag tycker komforten är bra vid ledkörning.

-05 blev matten 40.5cm bred är rätt.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
-Hur man ställer in dämparna vet jag inte så mycket om, men det ska finnas en låg och högfarts-skruv på dämpare. Ska fixa det till veckan så jag återkommer!

-Har åkt 2 någon gång då jag skjutsat kompisar, och de gick rätt bra. Fast jag skulle villja rekommendera att ställa in dämparna hårdarna om man ska göra det ofta.

-600cc tycker jag är bra och räcker till

-Jag tycker komforten är bra vid ledkörning.

-05 blev matten 40.5cm bred är rätt.
Thanks!
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Hur är det med sdi motorn från 2005 är problemet från -04 löst?
Är chassiet hållbart på -05:ans mxz. Är i köptankar verkar vara en riktigt fin maskin annars.
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
jag blir helt virrig av det här...
varända skoter verkar ha problem med nått.
fast det e klart dom måste dom ju ha nått att utveckla...
var inne på en mxz 600 elr 800 men 800an har ju tydligen problem med kolvarna och a jag vette fan vad man vågar köpa för jag hatar att skruva....
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Någon som kan beskriva exakt var rev -03 behöver förstärkas i chassit jämfört med -04an?
Skulle också vilja veta vart det är förstärkt..

mr_skoter om du hatar att skruva så tror jag inte att någon skotrar oavsett märke är så passande för dig :aetsch:. Men skaffa dig en buffert med pengar för varje säsong och lämna in den på verkstad så slipper du skruva själv :D
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
det måste ju finnas skotrar som det är mer skruva på och dom med mindre. men om jag säger så här då vad tror ni blir bäst 600 eller 800 sdi lr ho?