Ultra

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
provade ta lös huvudet på phazern ida, det såg rätt fränt ut men jag ska nog stoppa tillbaka det innan helgen. jag har vaxat den också så nu blänker den, då behöver man inte skämmas lika mycket uppe i Slumpen
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
Jadu vi får väl se om det behövs... Är det här nått du kom på nu att man måste göra eller? Du och grabben sa ju att det var så lättt att byta dämpare..bara två muttrar..
 

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
själva dämparn är inget problem å byta. ba å palla opp han lossa muttrarna uppe å nere.

det kan bli värre om fjädern inte följer me.
då måst man ju lossa han från dom gamla dämparna. vet inte, om dom är jävligt hårda kan de bli klurigt om man inte har fjäderspännare. eller så kan de ba va å lossa på fjädertrycket på dämparn. jaja får se sen...
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
Inte får man väl nånsin med fjädrar på dämparna???? I sånna fall liggande för sig annars så blir de väl ihoptryckta efter ett tag. Har då aldrig sett dämpare säljas med fjädrar på
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
Arrrgghhh!!! Måste fixa ny topplockspackning för det har tydligt siprat ut glykol mellan toppen och cylindrarna!!!(utåt)
Måste fixa innan söndag!!!
 

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
nog kan fjädern sitta på dämparn när man köper dom. kanske inte om de e nå spec dämpare. men om man köper utbytes så är oftast så att dom redan sitter på.

jag tror inte fjädern trycks ihop. Har aldrig nånsin hört nån som lossar på fjäderspänningen fram när man ställer bort skotern över sommarn. å då har man ju skoterns tyngd på dämparn å.
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 02-Mar-03 kl 09:40 PM (CET)]En indy500 SP -90, totalrenoverad, med: uppborrade cylindrar,portning , wiseco högkompressionskolvar,twinpipes, och variatorkitt.

Vad har du själv för skoter?
Är du med i norrland-filmerna eller?
 

SnowmobilE

Välkänd medlem
1 jan 2000
148
0
6
Luleå Sverige
Hehe, jag har en Phazer -00 SOM ÄR TILL SALU! och en Indy 500 efi sp -92..
Näe, jag är inte me, men skulle gärna vilja vara :)
Haha, från norrland är jag iaf.