Ultra

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
Frikopplar inte. Vajern och det mekaniska utanför blocket tar, men det är jävligt slappt som att nått därinne släppt eller nå
 

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 20-Apr-03 kl 09:27 AM (CET)]vääääääääääntaaaaa. öppna inte blocket jag kan ha lösningen.

ta bort kåpan som sitter för förgasarn.
lossa muttern (ta inte bort helt) som sitter på mitten av själva kopplings skruven(de som vrider sig när man nyper in kopplingshandtaget) skruva in justerskruven tills det tar stopp o vrid tillbaks ett kvarts varv. dra fast muttern igen o prova (håll fast justerskruven med mejsel så den inte snurrar när du drar fast muttern). Vajern kan behöva spännas efteråt men det märker du nog.

minns inte om de tar stopp när du skruvar in justerskruven, men de går å se om det frikopplar om du skruvar bort oljepåfyllnings locket i växellådan o kikar ner, då kommer du se kopplingspaketet. prova nypa in kopplingen, om lammellerna rör sig inåt(in i själva v.lådan) borde det frikoppla. om dom inte rör sig så provar du justera in skruven som jag skrev om ovan.
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 20-Apr-03 kl 02:27 PM (CET)]Ska testa.
Öppna blocket var förresten fel uttryckt. I första hand hade jag tänkt ta bort insugskåpan.
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
Hur menar du med tills det tar stopp? Det tar aldrig stopp och skruvar man in den nog mkt så lossnar ju bara muttern. Har provat några olika lägen med det funkar fortfarande inte
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
Håller bara lite liv i ultratråden.
Stefan hade förresten inte fått grejerna(inte mina iaf).
Han tippade början av nästa vecka.
(om nu nån råkar läsa detta inom nära framtid)
 
P

Polaris.

Jag har en kompis som har en Polaris Ultra -96. Den är kanske lite i slöaste laget för att ha en 3cyl motor med omkring 700cc, men hållbarheten och bränsleförbrukningen är desto bättre( Typ som Yamaha SXR 700).
Men man kan ju sätta på ett parti trippel pipor och ett variator kit så går den ju mycket bättre. Den är heller inte så tung att tygla utan faktist lätt körd med hyfsade dämpare(FOX).
 

Ultra SP

Välkänd medlem
1 jan 2000
120
1
6
1 och 1/2 vecka kvar av skolan trevligt. ultran står och väntar på att det ska bli vinter .... ååååååååå (längtar)