Uppdatering Freeride/Summit

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Uppdatering Freeride/Summit

Jag har aldrig någonsin känt att min drar av någon effekt och åker med 3st andra 800 e-tec och har aldrig hört dom säga nått häller...
Kan tillägga att jag aldrig har tankat en droppe 95 okt. alltid 98 med en skvätt tripack bränsletillsatts för smörjningens skull. kör ni 95 så den kanske drar av pga spikningar vid hög belastning?

Jag kör med diablos variator grejjer och ligger alltid på samma stabila varv. Med original variatorerna tappade jag varv när det var meter djup snö i skogs backarna men det var variatorerna som tappade för det kändes på både lukt, värme och rem ludd att variatorerna slet onödigt ont. blev bättre när jag klickade ner ett steg på primären.
Har tyvär inte haft dom snömängderna sedan jag monterade nya variatorgrejjerna så jag vet hur den beter sej nu men det hoppas jag kunna svara på om inte allt för länge =)

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge

Min var en 11:a 154:a och jag körde inte original variatorinst. utan påviktad, hade dock fullsystem vilket gör mycket i orken i motorn och jag var inte med om att den tappa nå i varv vid brant åkning i över metern snö varken på långa fullgas, eller med många omtag på fullgas, men men...
Tråkigt att de strula för er och hoppas ni kommer till nån lösning med problemen, aldrig kul om de inte funkar....:( även jag är perfektionist :)

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan

Kan vara så att jag är bortskämd med min förra maskin.
Jag är jävligt nöjd nu med. men helt nöjd blir jag aldrig. Så testerna fortsätter:amuse:

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Lite kuriosa, påsk, fjällen, +1 mulet, sjöis, 11 boondocker (min) med 51 20/45 o v-kit och en 12a semi helt standard. Jag åker ner på sjön vänder en bit bort och stummar förbi grillplatsen, mitt utanför känner jag hur maskinen slutar dra med 143 på mätaren, polaren skrattar och säger att det spöar han lätt, gör samma procedur och vid jävlar exakt samma ledmarkering hör jag hur hans maskin märkbart drar av, han stummar dock 100m till men kommer som Max upp i 146 på mätaren, känns rätt "programmerat" tycker jag då drevning, mattor och årsmodell skiljer men bägge går in i väggen efter lika lång strecka/tid på full gas....

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Känner igen det. Dock har jag en helt annan drevning. alltid runt 170 slår den av.
Min förra gjorde alltid 184, oavsett väder och vind, allt från stenhårt till lite moddigt före.

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Lite lustigt är det allt!
Vore det att variatorn har tungt förbi 1:1 så skulle det ju hända tidigare, sjuk känsla när man rent får hålla fast styret en sekunden för att helt plötsligt tappa 200rpm och drivet totalt...
Hoppas man har hittat lösningen på problemet till i år!?

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Nu har jag ännu en gång fått min freeride uppdaterad. Den uppdateringen ska tydligen ha kommit i torsdags (15/11). Vad den innebar fick jag dock inget svar på !

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Var visst nån fil som var defekt till vissa maskiner i oktober uppdaten enligt dootalk rykten?!

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
På dootalk var det nån som skrev att filen till Summit/freeride var OK men samma till övriga 800e-tec behöver den absolut senaste.