Usa import

rikke

Medlem
18 jun 2006
20
0
1
Funderar på att importera en ny m7 från usa. Någon som har erfarenhet av skoterimport därifrån? Går det att regga in i sverige? Lönar det sig rent ekonomiskt?
 
12 apr 2006
32
0
1
Umeå
jag, har tyvärr ingen egen erfarenhet men är intresserad av samma sak,

men har hört på håll att de är väldrigt svårt de godkännda i sverige på tanke på att de släpper ut för mycke avgaser eller nått i den stilen,

men sedan om de lönar sig rent ekonomiskt om vi inte snackar om att de blir svårt att få de inreggade skulle hörde ja du kunnde vinna upp emot 30 på köp av ny skoter
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
norrlands_guld skrev:
jag, har tyvärr ingen egen erfarenhet men är intresserad av samma sak,


men har hört på håll att de är väldrigt svårt de godkännda i sverige på tanke på att de släpper ut för mycke avgaser eller nått i den stilen,

men sedan om de lönar sig rent ekonomiskt om vi inte snackar om att de blir svårt att få de inreggade skulle hörde ja du kunnde vinna upp emot 30 på köp av ny skoter
ja de e sant du tjänar lätt in en 30lapp på en ny och lika på en beg om du har tur.
men grjen är ju att ha nån på andra sidan plurret eller liknande som kan tex titta på den osv
ja har också funderat på import och kollat me olika firmor osv. men de skulle kanske kunna fixa här på skoterleden ett gäng som kan tänkas eller vill importera och dela på en kontaner!? de skulle kunna a nått. ja menar de kanske e nån som känner nån på andra sidan och nån som ar kontaner kontakter, nån som kan fixa frkat osv på så vis blir de ju mycke billigare på många sätt.:) ni eller jag kanske kan lägga upp ett ``ämne´´
mvh//oskar
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
orre_mx skrev:
ja de e sant du tjänar lätt in en 30lapp på en ny och lika på en beg om du har tur.
men grjen är ju att ha nån på andra sidan plurret eller liknande som kan tex titta på den osv
ja har också funderat på import och kollat me olika firmor osv. men de skulle kanske kunna fixa här på skoterleden ett gäng som kan tänkas eller vill importera och dela på en kontaner!? de skulle kunna a nått. ja menar de kanske e nån som känner nån på andra sidan och nån som ar kontaner kontakter, nån som kan fixa frkat osv på så vis blir de ju mycke billigare på många sätt.:) ni eller jag kanske kan lägga upp ett ``ämne´´
mvh//oskar
När jag får cash så är jag på ;)
 

ricco

Medlem
15 aug 2005
34
0
6
Umeå
Se bara till att du får med EG-försäkran. Kan stå i handboken fast oftast inte i den Amerikanska. Sedan skall det sitta en skylt på skotern som visar att den är CE-märkt plus chassienummer, uppgifterom tillverkaren. (skylt går köpa).
Eg - försäkran är det viktiga för att registrera i sverige. EG försäkran intygar maskindirektivet = ok i sverige. Finns den ej i handbok = dyrt intyg från arctic om de nu delar ut den
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
ricco skrev:
Se bara till att du får med EG-försäkran. Kan stå i handboken fast oftast inte i den Amerikanska. Sedan skall det sitta en skylt på skotern som visar att den är CE-märkt plus chassienummer, uppgifterom tillverkaren. (skylt går köpa).
Eg - försäkran är det viktiga för att registrera i sverige. EG försäkran intygar maskindirektivet = ok i sverige. Finns den ej i handbok = dyrt intyg från arctic om de nu delar ut den
okej okej men inget utav de behövs väl för att bar ata hem en?
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Skulle vara trevligt att få hem en skoter billigt. Fast frågan är ju hur mkt det blir totalt när skotern är hemma, inreggad och klar osv...
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Pitabroed skrev:
Skulle vara trevligt att få hem en skoter billigt. Fast frågan är ju hur mkt det blir totalt när skotern är hemma, inreggad och klar osv...
beroende på smodel och märke men du tjänar väll typ 20kanske:) i all de ja har kollat fast de e ju mest tex en IQ:cool:
mvh//oskar
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Hur mkt går en sproilans IQ på då? Skulle du kunna fixa en prislista som stämmer på ett ungefär ? :)
 
12 apr 2006
32
0
1
Umeå
jag är på bara vi får någon som kan fixa med frakten och de, vi måste ju räkna me att den kommer fasna i tullen, men en kontegner brukar gå på gring 20000 te sverige från usa. men är man 10 pers blire inte speciellt dyrt,


vilka hemsider har ni kollat på skotrar i USA ??

ebay.com är den ända ja kollat på vet ni någon annan ?


men som sagt ja är på att handla, om plånboken säger ja, men de ja tycker är synd att typ alla skotrar man ser från usa har ju dubbade mattor :S aja får väl byta när man får hem den då, men vi får väl starta en tråd om detta :D


men hoppas de kommer funka de här med inreggningen och de,

åter kommer


Mvh Johannes
 
12 apr 2006
32
0
1
Umeå
jag vet av en kille i umeå, som har en kontegner stånde i USA som han tar hem någon gång då och då, dessutom håller han på med mycke skoter dragracing så ha har riktigt stor koll på skoter fronten kanske kan försöka få kontakt med honom
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Skulle vara kanon de Norrlands guld :) ! Jag är oxå intresserad om det skulle kunna funka. Att detta kunde bli ett riktigt seriöst projekt. Skulle ju aldrig skada om man möjligen fick med sig någon "form" av ÅF eller liknande import firma kanske?! Så att det finns lite mer trygghet i detta projekt?! Ha'de
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
norrlands_guld skrev:
jag är på bara vi får någon som kan fixa med frakten och de, vi måste ju räkna me att den kommer fasna i tullen, men en kontegner brukar gå på gring 20000 te sverige från usa. men är man 10 pers blire inte speciellt dyrt,


vilka hemsider har ni kollat på skotrar i USA ??

ebay.com är den ända ja kollat på vet ni någon annan ?


men som sagt ja är på att handla, om plånboken säger ja, men de ja tycker är synd att typ alla skotrar man ser från usa har ju dubbade mattor :S aja får väl byta när man får hem den då, men vi får väl starta en tråd om detta :D


men hoppas de kommer funka de här med inreggningen och de,

åter kommer


Mvh Johannes
Varför inte behålla dubben i såfall?
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
603 är inte du oxå lite sugen me om de kanske kan bli något av detta? Vad rejsar du nu, och vad skulle du vilja beställa isf?! Det undrar jag även med dom andra som är sugen på att beställa... Men det kanske tas i en ny tråd?! Ha'de