Projekt Yamaha Et250 Tukt-Edition!
Och nu snackar vi inte lite småtukt som uppremsad stänklapp, en spricka i dynan, dåliga styrstål eller lite för många bängor på bukplåten utan nu är det:
Skuren motor
Sprickor i chassit
Krockad så stötbågen gått av på två ställen
Boogien av på 5 ställen och axlarna som den ska fästas med i tunneln böjda
Sprucken huv (inte allt för mycket faktiskt)
Ena skidan gått av
Oberäknelit många nitar som gått ur så fotstegen å bukplåten böjda åt alla håll
Ja, mer finns för den kritiske, men de var väl det värsta vi upptäckt iallafall.
Detta är inte min skoter, så det är inte jag som bestämmer hur noga det här blir utfört, men tanken är att den ska gå att köra innan jul iallafall. Egenligen är jag väl bara där och hjälper(eller snarare är arbetsledare och gör 60% då ägaren är helt nybörjare på motormek) för skojsskull, men nog hade jag nån slags förhoppning om att få köra han litegrann i vinter också
Slutresultatet kanske inte kommer bli exemplariskt, men han (vi) lär behöva hjälp och sen är det säkert kul att läsa om hur extremt tuktad den är xD
Den troligen viktigaste ingrediensen i detta bygge lär vara:
Hålspikband
När vi låser upp dörren till utrymmet där denna klenod enligt utsago ska ha stått och väntat på att få komma ut i det vita guldet igen, möts vi först av en 2009 års Lynx Rave 600, sedan antalet traktorer, en Volvo Duett, en Ski Doo Mxz 500 och till slut nere i hörnet står den. Et-n.
Ja, en bild säger mer än tusen ord, och beskriver även i det här fallet vilken hemsk uppväxt denna 30åriga krigsveteran haft.
"Nån gång på nittiotalet" slutade mätaren att fungera, med närmare 2000 mil på nacken.
Runt 10 år senare slutade oljesmörjningen att pumpa och skotern skar.
Framplockad och till större delen isärskruvad:
Observera stötbågen xD
Bukplåten är här tillslagen och ihopbultad, men ändå inte direkt bra, men de va värre
Lite saker som ska svetsas:
(yes, sprucken i framvagnen )
Huven:
Vi får väl se vad allas vår vän Autosol kan göra åt den, annars blir de omlackering.
(endast 15 bilder per inlägg...)
Last edited: