Värma upp garage utan el

Dalabjerven

Välkänd medlem
22 aug 2013
126
0
16
Borlänge
Kör gasolkanon 10kw inga avgaser + elbyggfläkt 2kw oisolerat har kompositflaska och har aldrig haft några problem fryser gasolen så värm flaskan med elbyggfläkten.
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Det konstiga med gasolen är att jag testade med att värma upp flaskan genom att rikta dieselkanonen mot flaskan och värme i ca 5min på 4meters avstånd utan framgång. Även efter ca 3timmar 15-10 grader i garaget så ville den sig ändå inte , isolerar flaskan jag har så pass? tror det är en p11 alu,osäker.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Vi använder en alu PA11 i husvagnen. Vi har kört där det har varit ner mot närmare -30gr ute och inte haft något problem med gasolen. Dock har jag vänt reduceringsventilen uppochner. För den brukar frysa...fick tipset av en kompis och efter att vi vände den uppoch ner har det aldrig varit några problem på gasolsidan.
 

Dalabjerven

Välkänd medlem
22 aug 2013
126
0
16
Borlänge
Säkerställ så att du inte har butan i flaskan vanligt neröver i så fall är det bara att tömma ur skiten och fylla på med propan butan klarar inte minusgrader.
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Vi använder en alu PA11 i husvagnen. Vi har kört där det har varit ner mot närmare -30gr ute och inte haft något problem med gasolen. Dock har jag vänt reduceringsventilen uppochner. För den brukar frysa...fick tipset av en kompis och efter att vi vände den uppoch ner har det aldrig varit några problem på gasolsidan.
Om du tittar på bilderna jag la upp på sida 1, är den orangea ventilen och är den åt det hållet som fryser lätt?
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja det är den vägen jag INTE har den. Sväng den så den vita etiketten är neråt. Detta tricks tycks väldigt många husvagnsägare köra med som campar vintertid :)