Tja!
Vad är den värsta skotern du har blivit lurad av att titta på då säljaren inte har sagt allt?
Jag själv följde nydligen en polare och skulle titta på en mxz, Det ända felet som säljare hade sagt var att det var en 10cm spricka i buken.
Skoterkåt som min polare var så skulle han bara fara och köpa den.
Så vi satte oss i bilen och åkte ca:30 mil enkelväg upp till boden.
När vi kommer fram så måste vi skjutsa den här killen som skulle sälja skotern (låt oss kalla han kalle).
Så kalle sätter sig i bilen och guidar oss ute i skogen till ett hus typ 2mil utanför boden och där i garaget skulle skotern stå!
Sagt och gjort så när vi väl var framme så öppna han garaget och där stog skotern.
Första blicken man fick såg den ju riktigt bra ut (bak ifrån).
Men....
Jag började titta runt på skotern, Den där 10cm sprickan var hela vägen framtill i buken förutom kanske 10 cm som höll ihop den.
Trailingarmen fanns en stor och fick buckla på.
Tändhattarna kunde en myra lyfta lös.
Då jag inte orkade säga nått dumt så bad jag han skruva lös tändstiften så vi kunde kolla kompen iaf.
Så han skruva lös dem och jag skruvade fast kompmätaren.
Då skulle han dra igång skotern.
Han drog 1 gång och mätaren visade 2 kg.
Han drog en till gång och SVICH där gick tydligen mangnapullen sönder.
han hade satt ut skotern för 19999 och vägrade gå ner under 19,000 även fast det var bara skrot av hela skotern.
Då sa jag bara åt min kompis att nu drar vi,
Sagt och gjort så satte vi oss i bilen och drog hemmåt och kalle stannade kvar där.
Dock slutade allt inte olyckligt , vi gick in på blocket via mobilen och hitta en annan skoter vi köpte istället
Så vad har du varit med om?
Vad är den värsta skotern du har blivit lurad av att titta på då säljaren inte har sagt allt?
Jag själv följde nydligen en polare och skulle titta på en mxz, Det ända felet som säljare hade sagt var att det var en 10cm spricka i buken.
Skoterkåt som min polare var så skulle han bara fara och köpa den.
Så vi satte oss i bilen och åkte ca:30 mil enkelväg upp till boden.
När vi kommer fram så måste vi skjutsa den här killen som skulle sälja skotern (låt oss kalla han kalle).
Så kalle sätter sig i bilen och guidar oss ute i skogen till ett hus typ 2mil utanför boden och där i garaget skulle skotern stå!
Sagt och gjort så när vi väl var framme så öppna han garaget och där stog skotern.
Första blicken man fick såg den ju riktigt bra ut (bak ifrån).
Men....
Jag började titta runt på skotern, Den där 10cm sprickan var hela vägen framtill i buken förutom kanske 10 cm som höll ihop den.
Trailingarmen fanns en stor och fick buckla på.
Tändhattarna kunde en myra lyfta lös.
Då jag inte orkade säga nått dumt så bad jag han skruva lös tändstiften så vi kunde kolla kompen iaf.
Så han skruva lös dem och jag skruvade fast kompmätaren.
Då skulle han dra igång skotern.
Han drog 1 gång och mätaren visade 2 kg.
Han drog en till gång och SVICH där gick tydligen mangnapullen sönder.
han hade satt ut skotern för 19999 och vägrade gå ner under 19,000 även fast det var bara skrot av hela skotern.
Då sa jag bara åt min kompis att nu drar vi,
Sagt och gjort så satte vi oss i bilen och drog hemmåt och kalle stannade kvar där.
Dock slutade allt inte olyckligt , vi gick in på blocket via mobilen och hitta en annan skoter vi köpte istället
Så vad har du varit med om?