Värt att köpa en 2010, eran årsikt?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
hejsan.

Har kört M8 -09 en säsong nu och är mer än nöjd, men mkt vill ju som bekant ha mer.

Så nu är min fråga till er. Är det värt att byta in min 09a emot en 2010 och lägga 40 000 imellan, för dom 20 extra hästarna.

Eller ska jag lägga 50 000 på min 09a istället?

Dom 50 000 skulle då bestå av:

* Nya dynan (2010års) :beer:
* Boondocker tubro :evil:
* 174" matta. :rock:

Hästarna blir ju fler med det alternativet, men vad tycker ni? Som jag förstått det så är nya vevaxeln såpass bantad på 2010an så den inte tål lika mkt överladdning.

Vad tycker ni?
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Jag skulle ALDRIG bytt, tycker inte det är värt det.
Men visst, har man pengar så skulle jag inte tvekat
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Hur du än gör så blir det inte fel.
Jag skulle ha bytt eller ha kvar men omodifierad för bekymmerslöshetens skull.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
jo tanken va ju att sälja. Men nu råder andra ekonomiska förutsättningar ( eller vadfan man ska kalla det).

Arjeplogarn: vad ger det att köra skoter om de ska vara bekymmerslöst?:S
 

boomer32

Välkänd medlem
1 jan 2005
368
1
16
Gällivare
Jag hade en Crossfire 8-09 förra säsongen.
Och testade den mot Roadtourens 2010ans Crossfire.
Båda maskinerna gick lika hårt, ingen var vassare än den anndra (förutom ljudet på 2010an).
Om nu den färdiga produktions maskinen kommer att gå bättre än roadtourens återstår att se, för de påstådda 20 extra hästarna märktes inte mellan 09 o 10an.
Så min åsikt är att jag hade inte bytt.
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Turbo på den nuvarande helt klart, och de som gör de ännu överlägsnare är en matta på 174" riktigt grymmt. :beer:
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
jo tanken va ju att sälja. Men nu råder andra ekonomiska förutsättningar ( eller vadfan man ska kalla det).

Arjeplogarn: vad ger det att köra skoter om de ska vara bekymmerslöst?:S
Tycker faktiskt det är ganska skönt att bara byta remmar vid 200-mila strecket. Annars hade jag kört ski-doo.:D

Fast visst, bortser man från bekymmerslöshetsfaktorn, turbo alla dagar i veckan.
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
tycker du ska byta jag till m8 hcr limited ed hel svart aldrig sett fränadre orginal skoter !! fast då ska man ju få tag på en sån me :D men om inte så behåll 2009an :D
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Jag hade en Crossfire 8-09 förra säsongen.
Och testade den mot Roadtourens 2010ans Crossfire.
Båda maskinerna gick lika hårt, ingen var vassare än den anndra (förutom ljudet på 2010an).
Om nu den färdiga produktions maskinen kommer att gå bättre än roadtourens återstår att se, för de påstådda 20 extra hästarna märktes inte mellan 09 o 10an.
Så min åsikt är att jag hade inte bytt.
Jo, jag hade bytt. Roadtourens XFIRE8 var inte perfekt bestyckad så den jämförelsen var fel. Jämförde 2009 mot 2010 års F8 och jag kan bara säga att det gick utav bara h...ete. Skillnaden var enorm. Motorerna är helt olika där nya 800 är byggd på samma sätt som nya 600 som finns på race maskinerna. Skillnaden kommer att vara grotesk. Jag lovar. Den är bromsad till 160+Hp.:laugh::laugh::laugh::laugh:

2009 XFIRE8 var snabbast och hade bäst acc. av alla i klassen. 2010 lovar ännu mer. Ja, herregud. Vem skall hänga med i snöröken. Jag kommer att byta till en.:rock:
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Kör på med din -09'a och en turbo.
2010 dyna behöver du inte.
Tror inte vevaxeln i H.O. motorn är så klen som många fått för sig.