V-1000 ( 2003 ) Allmän info... ?

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Hej

Är den någonn som har erfarenhet av RANGER V-1000 ( 2003 ) och då menar jag tex hur dom är i snön, kända problem med maskinen m.m.
Jag har prövat en och vet hur den går och så men skulle vilja veta mer av någons som ägt en. Gillar att vara ute på egna äventyr så framkomlighet är ett måste sedan skall ju även familj med pulka kunna följa med!

Tack på förhand!

Daniel
 
Senast redigerad av en moderator:

LynxV1000

Ny medlem
10 jan 2006
2
0
1
Västerbotten
V-1000 05

Vi köpte en i fjol en ny V-1000 och är kanonnöjda.
Jag var mkt skeptisk till att den är ju rätt "tung" vilket skulle göra att den inte skulle bära upp skidorna i snön o vara som en ubåt.
Men efter vi nu har kört den i alla fören så är det inga problem skidorna bär upp mkt bra och
ingen fastkörning ännu i varken stöpan eller i lössnö.
En polare har en RMK 700 o vi var o klättrade o busade lite o vi bytte med varandra o jag kände ingen skillnad i framkomlighet eller acc i lössnö jämfört med V-1000, han blev imponerad över att den var så lätt att köra.
Sen är det ett härligt V-Twin muller vilket inte är dumt lite HD känsla.
Att dra pulka med den är den perfekt, ett djävulskt vrid o den känns aldrig slö.
Under påsken ifjol med 2 vuxna på skotern o en vuxen + 3 barn i pulkan o allt packning osv, dessutom så var det ett riktigt surföre så tog den 1,5 liter milen.
Kan icke klaga över det heller.
Jag testade fartresurserna över en sjö o jag hade upp den i 145km/h enligt GPS o då var den inte full gas heller så den borde komma upp i 160 om föret är lätt.
0-100 går duktigt fort.
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Tack för ditt svar. Fegade tyvärr ut i sista stund på en V-1000 och hann köpa en annan, detta har jag i efterhand ångrat så in i h-lvete men än är det ju förstås inte försent att byta då säsongen knappt börjat! Ha en bra skoter säsong!

MVH
Daniel