V-Max 600 XTC ( 1997 ) Motorn vill inte gå rent... ?

Gurra123

Ny medlem
23 okt 2007
2
0
1
hej jag har en vmax 600 xtc 97:a som inte alls går som den ska.. på tomgång går den bara på en burk å sen när man gasar upp den kommer den andra igång oxå men den går orent och har ingen ork.. har kollat igenom gasarna och dom verkar ok.. samt provat byta t-spole och t-platta.. kompet var oxå schysst.. är väl bara cdi box eller vevaxeltätning kvar antar jag.. det dyraste så klart..
tror dock att en kabel är av till "gasupphängnings skyddet" eller va d nu heter.. alltså i gashandtaget på styret finns d ju nån kontakt.. och en kabel till den är av.. har provat att koppla ur det.. vet dock inte om jag lyckats :).. nån som vet hur man gör??
har nån haft liknande problem??
hör gärna av er.

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Sv: v-max 600 xtc-97 går som en röv..??!!

jag har haft samma problem. då vare nå joll i gashandaget. bytte hela gashandaget så var problemet borta sen. Kollade på den gammla och såg att det hade spruckit.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Sv: v-max 600 xtc-97 går som en röv..??!!

Vad jag vet så finns det "Häng-gas" skydd på Yamahas 2-takt från -97. Iallafall har vi haft det på -00ans venture och min -02 SXr.

Iallafall, efter en säkning av venturen började det *****s att den inte varva, starta knappt ibland. Kopplade bort "häng-gas" skyddet och sen gick den som vanligt igen.

Det står i instruktions boken om detta problem, har du läst där? Kanske svarar på din fråga.. ;)

//Rasmus