Va i hel***te gör man?

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Jag tänkte ta en härlig skotertur idag men det gick inte riktigt som jag ville.
Axeln vid drivhjulen har slitit som bara den tills den hoppade ur. Går det att fixa detta eller är det bara att ge upp?

[/URL][/IMG]

Last edited:

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
är det axeln som drivhjulen sitter på du menar? om det är som jag förstår (att den axeln har hoppat ur) så antar jag att den hoppat ur på motsatt sida kedjehus och där sitter den väl i ett lager i en lagerhållare, och det lagret är det det som en sorts låsning i tror ja.. vet inte riktigt vad du menar.. är ja på rätt spår eller är jag helt ute och cyklar. vågar inte skriva mer ifall jag har fel :s

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Nu kanske jag gissar lite, men om det bara är lagret som har gått sönder, så är det väl bara byta ut? (syns så dåligt på bilden vad som är paj). Lagret i kedjehuset kanske också har fått sig en törn.. blivit snedvridet eller något? =/

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Jo, det är på motsatt sida av kedjehuset den har hoppat ur. Eller snarare nött ur. F*n va dåligt att man inte märkt det här tidigare.
[/URL][/IMG]

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Det där måste vara lagret som skurit och börjat snurra och nött upp chassit men det är inget speciellt tjockt eller märkvärdigt så det går garanterat svetsa

R

Robin

Jodå inga problem att svetsa det där inte, sen på med en förstärkning för säkerhets skull.