va säger polisen?

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
tjena jag undrar vad polisen säger om man kör med en oreggad skoter tex som är avsedd för tävling? om man har kvittot me sig?
 

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
Problemet är nog inte ifall de stoppar dig. Böter och indraget körkort (om du har något?) kan man leva med.

Problemet är att du kan inte ta någon försäkring. Tänk dig själv om du ska stå för alla kostnader vid en ev. olycka. Och då menar jag inte bara att ersätta en ny värstingskoter eller bil. Jag tänker främst på om någon blir invalidiserad (eller ännu värre: dör). Då kan det bli miljonbelopp vilket innebär att du får leva på existensminimum resten av livet.

"-Jag tänker inte krocka"! Näe visst, men det tänker ingen göra. Och ändå händer det varje dag!
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Farligt Farligt.......

orre_mx skrev:
tjena jag undrar vad polisen säger om man kör med en oreggad skoter tex som är avsedd för tävling? om man har kvittot me sig?

de skiter i ditt kvitto...
de bryr sig i första hand om Skotern har trafikförsäkring eller inte

Kan bara säga som så att du leker med din egen undergång....

Samma sak varje gång du kör något slags fordon som inte har TRAFIKFÖRSÄKRING !!


Detta kan inte nog många gånger poängteras !!
 

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
Det är samma sak som att köra.

Åkgräsklippare
Vattenskoter
Pocketbike
Minichopper
Fiddy
Crossare
Fyrhjuling av Raptor typ.
Folkracebil
Rallycrossbil
Formel 1 bil
Monstertruck
Ja alla leksaker och roliga fordon.

Det som är problemet är försäkringen i trafiken.

Du är ju trots allt inte ensam ute på vägarna. Du behöver inte göra fel.
Men det finns gott om drog- och alkoholpåverkade personer tillsammans med dig i trafiken.
Vet man att dom är trafiksäkra??
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Dock är de ju lite skillnad.. om en dör när du kör in i han med cross i en tävling behöver du ju inte betala hans död precis.. däremot om du kör i trafik med en cross så lär du göra de för där gäller inte samma försäkring. har jag fel? :p

603 skrev:
Det är samma sak som att köra.

Åkgräsklippare
Vattenskoter
Pocketbike
Minichopper
Fiddy
Crossare
Fyrhjuling av Raptor typ.
Folkracebil
Rallycrossbil
Formel 1 bil
Monstertruck
Ja alla leksaker och roliga fordon.

Det som är problemet är försäkringen i trafiken.

Du är ju trots allt inte ensam ute på vägarna. Du behöver inte göra fel.
Men det finns gott om drog- och alkoholpåverkade personer tillsammans med dig i trafiken.
Vet man att dom är trafiksäkra??
 

Robertlarsson

Medlem
18 apr 2006
46
0
1
piteå
Man behöver nog inte ha kvitto med sig.. det enda manbehöver är skotern för det finns ju ett chassi nummer dom kan nog kolla upp det via dator.. ungefär som dom gör med en moped... ifall moppen inte har någon skylt och dom är osäker på om det är en 25 moppe eller en 45 moppe.