Vad är det för fel??

Peter_l2

Aktiv medlem
21 jan 2006
79
0
6
.
vad är det för fel på min Polaris XCR 440 -95?

förmodligen är det något fel i förgasaren.
Den startar på 280 munstycken men den går väldigt dåligt
den svarar inte på gasen man måste gasa försiktigt
(Precis som om den för för mycket bensin). På 260 munstycken startar den inte alls.
orginal munstycken är 290.

Tacksam för alla svar
 

Peter_l2

Aktiv medlem
21 jan 2006
79
0
6
.
jag glömde säga att den går bättre när jag skruvar ut luftskruven
och att jag inte fått till den sen jag renoverade vevaxeln då jag delade på hela motorn
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
hmm låter som att den får för mycke/lite på lågfarten? men det är ju högst osanoligt när du bara renoverat vevaxeln...? jag menar det borde ju inte bli nån skillnad...?
Satt ihop allt som det var förut?
Rengjort förgasarna?
 

Peter_l2

Aktiv medlem
21 jan 2006
79
0
6
.
nej man tycker ju inte det och jag har orginal munstycken på lågfarten. jag har däremot inte rengjort förgasarna men tror du verkligen att de är det som är felet? jag ska testa det iaf
 

Peter_l2

Aktiv medlem
21 jan 2006
79
0
6
.
Nu har jag rengjort förgasarna men det är ingen skildnad. jag öppnade luftburken och där är det bensin altså får den aldeles för mycket men hu kommer det sig? jag har 35 på lågfart och 260 på huvud munstycken orginal är 40 res 290..
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
Testa med startgas runt insugningsgummit på förgasarna när den e på tomgång för att se om gången ändras.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Kolla så inte nålventilerna hänger upp sig då, eller att flotörnålarna är lite ur läge
 

Peter_l2

Aktiv medlem
21 jan 2006
79
0
6
.
varför ska jag spruta startgas? den går nu men inte bra jag har 35 res 260 i nu men den får fortfarande för mycket.. jag ska kolla om det är nått som hakar sig
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Om den drar tjuvluft, genom en spricka i exempelvis insugningsgummi, så kommer gången förendras om du sprutar startgas på sprickan, och den drar i sig det istället för luft.
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Det låter som du har nå konstigt fel...
För har du 290org. så ska den banne mig starta med det också!
 

Peter_l2

Aktiv medlem
21 jan 2006
79
0
6
.
Hej.. det går inge bra.. jag har kollat igenom förgasarna och jag har bytt membranerna i bensinpumpen.. jag lämnade in vevaxeln på en firma så jag vet inte om han delade på den.. kan man spruta startgas i motor delningarna också eller kan nått gå snett då??

tacksam för svar för på fredag åker jag till fjälls så då vill jag ha med den!
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
spruta start gas kring vev tätningarna ,insug, motor delningarna etc å se va som händer

det som kan hända e att varvtalet går upp litegrann ,du kan ju hålla på bromsen om du e osäker inget går i alla fall sönder

 

Peter_l2

Aktiv medlem
21 jan 2006
79
0
6
.
Tack för alla svar! nu går den som den ska.. det knepiga är att jag inte gjorde så mycket jag blåste ur alla luftslangar och bytte membranerna i pumpen..