vad är fel

rob

Välkänd medlem
1 jan 2000
203
0
16
sundsvall
Tja. Jag har bytt lager på drivaxeln men när jag satt tillbaka den så ligger den inte centrerat. Den drar sej mot kedjesidan när jag skruvar fast den. har tillbringat hela dagen med att försöka komma på vad felet är men utan resultat. vore tacksam om nån vet vad det kan bero på. skotern är en ZR 600 98.

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Nu har jag inte mekat så mycket med Artic, men om du lossar lagret på vänstra sidan (variatorsidan) och drar fast drivaxeln/drevet/lagret i drevhuset så centrerar sig drivaxeln på rätt ställe. Efter du gjort detta så låser du lagret på variatorsidan.

Som sagt, Artic har jag aldrig mekat i men jag antar att de har samma lösning som resten av märkena.

lotto

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Gävle Sverige
www.borg.se
När jag bytte för 3 år sedan

När jag bytte för 3 år sedan så satt det en låsning på drivaxeln vid mattan vänder (drivhjulen typ) den är lite oval (ser rund ut men den är inte de ta en polygrip och dra till eller lossa på den) och den sitter fastskruvad med insex tum nyckel om jag inte minns fel. kolla noga så du inte tar en mm insexare och förstör skruven.

Har för mig de för det var också en xr 600 efi 98 men jag bytte på båda sidorna. fick ta loss hela. hoppas det var så kom inte riktigt ihåg.
lycka till

www.borg.se för skoter tips