Hur tycker ni att ok sprint oljan ryker och luktar för jag funderar på köpa en 20l av den nu och jag ska köra 5% oljeblandning i tanken pga av effektökningen de ger så de lär ryka och lukta ormen i vilket fall men de vore bra om den är lågrykande och luktande i normala i separatblandnings maskiner. Just den oljan kan va riktigt bra till e-tec för den har extremt låg flampunk typ 70c som brp oljan så rent sotmässigt kan den förutsättningar att va bra renlig. Kolla hur den flyter vs brp oljan innan du kör på den bara för skillnaden i hållbarhet på en trög olja och billig vs en dyr olja med rätt tröghet kan va över dubbla livslängden på hela motorn. Nu är många nöjda med 1000 mil hållbarhet men 2000 mil tror jag är absolut möjlig med bra olja även i en e-tec 800 och speciellt 850 ser ännu bättre ut i konstruktion av hela veven och smörjsystemet.Jag kör med den oljan du länkade till. Jag har kört ca 3 år och ca 30-35 liter av den i min 800 E-tec som snurrat strax över 1000 mil.
Sambon gnäller på att det luktar väldigt mycket avgaser från den in i Nila pulkan, det kan stämma?
Kör på säger Jag. Jag köpte in ca 50Liter olja av den modellen så har kring 15 liter kvar, ska köra upp den sen blir det OKQ8 Sprint som polarna kört med sen 2012 i deras e-tecks