[Uppdaterat: Senast editerat den 28-Feb-03 kl 11:22 PM (CET) av Forumchefen (moderator)]..sköter sej??
Lämnade in min skoter (Ski-Doo) på försäkringsskada på XXXX(Censurerat av red) (Aukt. Ski-Doo verkstad...) ifjol, de hade skotern i 2,5 månader, när jag fick tillbaka den hade de inte skruvat ihop den, motorfästet var löst, snöfiltret felmonterat med KLISTER!! (vilket gör filtret obrukbart om man vill montera det rätt), dekaler saknades (fick svar att de inte fanns och att om jag minsann fick fram numret på dem skulle de beställa dem, 5min på Motorhuset tog det att få fram numret...de kan inte ens ha brytt sej om att kolla.. ), vattenslangen under motorn var inte rätt fastskruvad så den läckte litervis, huvgångjärnen släppte efter 7km körning, stötdämparna som de beställt var till fel skoter, så jag fick ta hem skotern å få dämparna på bussgods...m.m. Ringde å klagade, fick spydiga svaret "Vad ska vi göra åt det??" Ser ut som om de låtit en praktikant skruva å sen vill de inte ta ansvaret, jag fick skruva ihop allt själv.
Just nu väntar jag på en cylinder som jag skickade på nikasil renovering på XXXX(Censurerat av red) motor, han sa det skulle ta 3 veckor, nu är vi snart uppe i 5!! XXX(Censurerat av red) blir bara förbannad när jag ringer å frågar om han kan svara på när den kommer tebax, även fast jag bara ringt 4ggr efter att de tre veckorna gått ut och han dessutom lovat mej ta reda på när den kommer, men när jag ringer säger han sej inte ha haft tid att kolla.
Vad ska jag göra? Kan man begära prisreducering eller kräva kompensation när firmorna bryter mot avtal? Finns de nån verkstad som verkligen bryr sej om kunden å gör ett bra jobb?
Lämnade in min skoter (Ski-Doo) på försäkringsskada på XXXX(Censurerat av red) (Aukt. Ski-Doo verkstad...) ifjol, de hade skotern i 2,5 månader, när jag fick tillbaka den hade de inte skruvat ihop den, motorfästet var löst, snöfiltret felmonterat med KLISTER!! (vilket gör filtret obrukbart om man vill montera det rätt), dekaler saknades (fick svar att de inte fanns och att om jag minsann fick fram numret på dem skulle de beställa dem, 5min på Motorhuset tog det att få fram numret...de kan inte ens ha brytt sej om att kolla.. ), vattenslangen under motorn var inte rätt fastskruvad så den läckte litervis, huvgångjärnen släppte efter 7km körning, stötdämparna som de beställt var till fel skoter, så jag fick ta hem skotern å få dämparna på bussgods...m.m. Ringde å klagade, fick spydiga svaret "Vad ska vi göra åt det??" Ser ut som om de låtit en praktikant skruva å sen vill de inte ta ansvaret, jag fick skruva ihop allt själv.
Just nu väntar jag på en cylinder som jag skickade på nikasil renovering på XXXX(Censurerat av red) motor, han sa det skulle ta 3 veckor, nu är vi snart uppe i 5!! XXX(Censurerat av red) blir bara förbannad när jag ringer å frågar om han kan svara på när den kommer tebax, även fast jag bara ringt 4ggr efter att de tre veckorna gått ut och han dessutom lovat mej ta reda på när den kommer, men när jag ringer säger han sej inte ha haft tid att kolla.
Vad ska jag göra? Kan man begära prisreducering eller kräva kompensation när firmorna bryter mot avtal? Finns de nån verkstad som verkligen bryr sej om kunden å gör ett bra jobb?