Vad heter denna typ av drivmatta?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Vad har den för mått? mönstret ser nästan ut som en brp racematta, rätta mig om jag har fel. lite svårt att säga med bara en bild. Men nog lär den funka som crossover matta.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Vad har den för mått? mönstret ser nästan ut som en brp racematta, rätta mig om jag har fel. lite svårt att säga med bara en bild. Men nog lär den funka som crossover matta.
Onekligen BRP's "racematta".
Akta er för den mjuka jäveln, dock! Heeelt värdelös.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. tycker den ser lite lurig ut.. men den ser ut att vara samma typ som på min lynx, 345x380x44mm, längden kanske inte är samma, men om de e samma material/hårdhet/mönster så äre en bra matta.. inga kammar av än.. och den mattan har jag haft sen 03.. på renegaden 05an min sitter de en MYCKET sämmre matta.. oxå BRP orginal.. massa kammar av-. .

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Aj glömde jag bort siffrona det är 307x38x3,7cm och det står inget om märke eller mjukhet. Jag behöver en ny matta och vill få tag på en crossover eller liknande matta, ej ripsaw.

R

Robin

Aj glömde jag bort siffrona det är 307x38x3,7cm och det står inget om märke eller mjukhet. Jag behöver en ny matta och vill få tag på en crossover eller liknande matta, ej ripsaw.
Det är ingen ripsaw det där så du kan vara lugn;)

polaris_edge_600

Välkänd medlem
28 jul 2007
266
0
16
var det inte dendär mattan som var ute på blocket igår ?? de var då den bilden iaf! då stog de att de var en camoplast 307*38*37..

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
En nära vän till mig körde en sån där på en Renegade 800 '06 förra vintern. Den köptes dock som en 51 mm och kapades ned till 44 mm.
Tokig skillnad mot originalskitmattan som satt på!
Den höll dock inte ihop så bra när han knäckte en boggieskena, som ett resultat av att landa "på rullen" på bar asfalt...

Men som sagt; akta er/dig för den mjuka modellen, som är SVINRUTTEN! Tror den ligger på 60 shore. 80 shore är väl den andra/bra på?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
var det inte dendär mattan som var ute på blocket igår ?? de var då den bilden iaf! då stog de att de var en camoplast 307*38*37..
Jo det var den på blocket igår den är tydligen redan såld så det blev ändå inget. Att det stod camoplast gjorde inte att jag ändå inte visste vad det var för matt modell...

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
.. tycker den ser lite lurig ut.. men den ser ut att vara samma typ som på min lynx, 345x380x44mm, längden kanske inte är samma, men om de e samma material/hårdhet/mönster så äre en bra matta.. inga kammar av än.. och den mattan har jag haft sen 03.. på renegaden 05an min sitter de en MYCKET sämmre matta.. oxå BRP orginal.. massa kammar av-. .

Har likadan på Rmk`n verkar hålla ihop jäkligt fint