Men vad vill du att jag ska svara då?
Att jag gärna kommer till din ÅF och fixar det?
Du hade kunnat komma till kalixmaskiner förra veckan så hade jag kollat felmedelandet åt dig.!
Som jag förstår det så jobbar du på kalixmaskiner, och jobbar man med säsongsbetonade produkter så tycker jag att man får offra sig lite och kanske lägga manken till lite extra under säsongen för att göra folk nöjda.
Jag jobbar själv med säsongsbetonade leksaker och är införstådd i att jag kommer att få offra lite fritid och jobba över under säsongen för att hinna med allt.
När jag hämtade min skoter frågade jag väldigt lugnt och snällt om dom körde nån form av diagnostik på den och fick ett väldigt otrevligt snäsigt svar "huh nejdu det får man bara om man gör en service" det är liksom sättet och attityden hos handlare. Jag var lite sugen på att fråga varför dom inte gjort en service eftersom dom gjorde andra saker utan att fråga mig.
Detta har ju även avhandlats i fler trådar och många verkar vara överens om att attityden hos handlarna inte är den bästa.
Min bror köpte en Fusion 900 och för skoj skulle så åkte han runt lite och kollade på skotrar och frågade vad han skulle få i inbyte för sin maskin, handlaren som jag lämnat min maskin till stod och idiotförklarade honom hur man kunde vara så dum att köpa skotervärldens största fiasko och att han aldrig ens skulle vilja ha en sån i butiken.
Men jag har nu iaf fått tillbaka min maskin, enligt handlaren var det en jordkabel som man var tvungen att montera bort ljuddämparen för att hitta som hade lossnat/dålig kontakt. Måste berika tråden med en bild från dagens körning. Iaf Pontus Sandberg om du nu skruvar med dessa maskiner kanske du kan hjälpa mig med en sak, tycker skotern hade helt värdelöst bett i skidorna utanför spåret. Körde lite runt på en sjö och en myr och den bara plogade sig fram. Testade polarns Lynx Rave 800 en 04:a och det var som natt och dag. Vad kan detta bero på ? Har för mig att jag hört att skidorna med dubbla styrstål fungerar bättre på packad led och sämre i djupare snö ? Eller kan jag avhjälpa problemet med att ändra inställningar i boggien eller dyligt ? Dämparna är iaf omkalibrerade/omschimsade men sen vet jag inte om dom laborerat med något annat.