Säkert något för framtiden för vissa unika användargrupper typ skid/fritidsanläggningar med miljöprofil mfl dvs de som har möjlighet att styra sitt nyttjande efter de laddcykler som behövs.
Den maskin som finns framtagen idag med 15 minuters körtid på fullgas eller "någon knapp timmas ledkörning" känns inte som direkt konsumentinriktad, däremot drar den till sig en del uppmärksamhet och sponsring.
Märkligt projekt egentligen där det initialt handlar om att utan direkt kravprofil för vad den ska klara ställa fram en eldriven maskin....
Sedan ett par år pågår utveckling av hybridmaskin med möjlighet till eldrift för militära ändamål (Canadensiska Armen) så vi kommer säkert inom en 5-års period se mer exempel med betydligt vettigare batterieffekt då det i kravprofilen finns parametrar som reglerar driftstider, körcykler köldtålighet mm.
"According to the tender, the stealth snowmobile must have a range of at least 15 kilometers (about nine miles) at an average speed of 20 km/h (12 mph) when in quiet mode. Additionally, in gas-power mode the snowmobile must be able to travel at 30 km/h (18 mph) while towing a payload of 250 kg (551 pounds) with a range of 100 km (62 miles). It also must be able to reach a top speed of at least 75 km/h (46 mph)."
http://www.snowmobile.com/blog/2011/08/canadian-military-to-develop-stealth-snowmobile.html
Men det dröjer länge innan de är kommersiellt tillgängliga