Vad ska jag köpa för skoter?

8 maj 2013
34
0
1
Örnsköldsvik
Hej! Jag är ny här och ber om ursäkt om jag lagt detta på fel tråd.
Iallafall! Jag behöver hjälp att hitta en bra skoter för mig!
Väldigt tacksam om någon skulle hjälpa mig med att hitta en skoter som innehåller så många som möjligt av dessa punkter:

• Bra utanför leden i pudersnö för att burka och sånt
• bra nybörjarskoter lagom för en tonåring
• pris 15 000-30 000
• ska inte behövas skruvas så mycket i
• den får gärna var lite modern i sitt utseende
Vad tycker ni jag ska leta efter för begagnad skoter?
Tacksam för hjälp! :) skriv gärna vad jag inte ska köpa också!

8 maj 2013
34
0
1
Örnsköldsvik

rave67097

Välkänd medlem
6 apr 2013
178
1
6
Kör själv kort skoter, både på led och i lössnö. Du behöver inte ha en lång skoter för att ha kul där ute, även om det underlättar och gör körningen lite roligare.
Också hänger det mycket på föraren, men ska du börja köra i lite backar med djup snö vill du nog gärna ha en lite längre.

Vill bara tillägga att om du köper en skoter i den där prisklassen får du räkna med att du får skruva.
Bli inte rädd, för det är kul att lära sig!

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Skulle försöka hitta en ski-doo summit 600 -03-04. Borde gå att få en sån för 30
Med rev chassie alltså. -03 finns nog bara som demo skotrar tror den kallades b nånting.

8 maj 2013
34
0
1
Örnsköldsvik
Jasså? Han skrev att den var billig i drift i annonsen och när jag mailade med säljaren då skrev han att den drog lite besin bland annat? Det kan inte vara olika med olika årsmodeller?

Ztolpzkott

Välkänd medlem
17 mar 2010
162
0
16
Umeå&Bygdsiljum
Jag är inte speciellt insatt i lynx, men som med alla andra skotrar så kommer du behöva skruva och man lär sig snabbt. Och forumet här finns för alla dina frågor, stora som små.

Med en sån kort maskin så kommer lössnön vara en riktig utmaning och backar kan bli ett problem men med tiden kommer du kunna bemästra den och komma lika långt som en nybörjare kommer med en längre maskin.

Kom bara ihåg att sök här på forumet om skotern och kolla på andra modeller och märken så att du verkligen får ut mest av dina pengar. Och sök upp här på forumet om saker du ska kolla när du ska köpa, Det bästa är ju om du har någon skoterintresserad som kan följa med dig.

8 maj 2013
34
0
1
Örnsköldsvik
Jag är inte speciellt insatt i lynx, men som med alla andra skotrar så kommer du behöva skruva och man lär sig snabbt. Och forumet här finns för alla dina frågor, stora som små.

Med en sån kort maskin så kommer lössnön vara en riktig utmaning och backar kan bli ett problem men med tiden kommer du kunna bemästra den och komma lika långt som en nybörjare kommer med en längre maskin.

Kom bara ihåg att sök här på forumet om skotern och kolla på andra modeller och märken så att du verkligen får ut mest av dina pengar. Och sök upp här på forumet om saker du ska kolla när du ska köpa, Det bästa är ju om du har någon skoterintresserad som kan följa med dig.
Låter ju positivt! Tack så mycket för tipsen :)

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Vi har en 550 i familjen har kört mycke med den. Den är drift säker men drar mycke bensin. Skulle sattsat på en 600om ja va du. Kommer ca 10mil på en tank med 550n och 16 ca med 800n samma körning. Och en 550 blir tråkig efter 1vecka

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
bara gå på en lite äldre då, 550 in blir man less j*vligt fort på speciellt om man provar en 600/800.
Min 550 som är relativt ny (2010) tar 3l milen under lugn körning, fast på 650mil har den aldrig tjorvat.

Last edited: