Vad ska jag köpa för skoter?

C

CapTN

Jag letar efter en långbandare med bra framkomlighet. Den ska vara under 100 hk så man får den billigare försäkringen. Den ska helst vara rolig/familjeskoter. Priset får ligga runt 30 k.....

Berätta gärna om för och nackdelar med det ni har testat! =)

E

Ej medlem/Inloggad

skoter

om du ska ha en billigare skoter så köp en xlt helt underbara att köra eller en rxl men då kan det bli problem med insprutningen dom brukar strula men dom går bra

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
En summit 583 runt -97 med dubbeldyna borde passa in på din önskan den går bra att dra pulkan med, har skaplig framkomlighet (136" matta) och funkar även att "busa" med.

Går att hitta runt 30k

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Ej medlem/Inloggad skrev:
om du ska ha en billigare skoter så köp en xlt helt underbara att köra eller en rxl men då kan det bli problem med insprutningen dom brukar strula men dom går bra
De brukar strula bra mycket mindre än vad förgasarna gör, så......

mikael.s

Välkänd medlem
2 aug 2004
274
0
16
36
sunnansjö
jag tycker att du borde tänka på hur fjädringen är, jag åkte med min polare på hans xlt och det gör jag aldrig om den hade värdelös fjädring.

det kan ju ha varit att hans kanske va slitna vad vet jag??? men om alla e så skulle jag aldrig köpa en sån

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
kanske en forest fox, har hört att dom går j******t bra i snön men har inte provat nån. den är säkert rolig om du ska puttra i skogen. :)