inte vet ja om dom tar ut så mycket mer effekt arctic än vad någon annan skoter tillverkare gör.. ta tex zr 700 115hk i en 700? är inte mkt jämför med polaris xc 700 utan ves så ser man nästan exakt samma hk antal...
Sen så verkar det som att arctics 600EFI verkar krångla ordentligt mycket, tre utav mina polare hade sådan och allihopen skar och allämnt rucklade lite då och då.
får jag fråga varför du jämför en motor från -89 med en polaris XC700a?
Då får du väll jämföra med en motor från -89 på polaris också. vilket är 650n (ja, -89 va även arctic en 650, så det blir INTE orättvist) och den låg på cirkus 103 hk.)
Så att arctic plockar ut bra med effekt jämfört med andra tycker jag nog stämmer ganska bra. En orginal ZRT 600a från -96/-97/-98 har ju lika många hästar som en SX-viper 700a. som är betydligt nyare.
Och då du själv valde polaris så fortsätter jag där. F7an har 140 hk. (700cc) medan edge 700an har ca: 130. och pro-x 700an ett par hästar fler. 132-125 (?)
Nu är inte dessa siffror några rena faktum, men de säger väll nånting iallafall. Och för att jag skall slippa komma tillbaka och försvara arctic igen så säger jag NEJ dom kanske inte har fler hästar. Men då mannen jag citerade jämförde med motorer som har flera år mellan sig i utveckling, så kände ajg att jag måste göra ett ingrepp..
Och till trådskaparen. Köp en ZR Greenclicker. Dom rackar inte mer än andra, det är bara vad folk har fått för sig. Och det ä'r sällan du hör någon som har HAFT en säga att dom racklar (visst, de finns, men inte många), utan det är bara dom som "hört" eller har en "kompis".
Nej köp en 600a och var nöjd. Har själv kört en greenclicker i vinter. vet inte riktigt exakt men runt 120 bekymerslösa mil (eller, okey då, en rem har blive dålig, men de va den innan jag köpte den)
Och ägaren innan hade kört 300 mil och han hade bara bytt vikter/rullar osv i variaor för dom började bli lite dåliga.
Sen har jag även en mycket god vän som kör ZR 600a, haft den i 3 vintrar nu, kört över 400 mil. Inte nå fel alls, förutom att han bytte variator för den gamla började bli sliten.