Vad ska man ha med sig?

suddenjr

Aktiv medlem
27 jan 2011
62
0
6
Västernorrland
Beror ju självklart på hur långt ut i vargskogen du ska åka men om jag vet att jag ska ut tidig morgon och hem sen kväll och köra där ingen annan kör, vilket innebär normalt för mig:

I/på skotern: Spade, handsåg, handyxa, kniv, skiftnyckel, mejsel med bits, tändstift, rem, braständare. (allt det där utom spaden får plats I en gammal v-max även om det är trångt som f-n)
I ryggsäcken: Tändstickor, en hel del hushållspapper, en liter vatten, fylld kaffetermos, mat-termos(med mat i ;)), sittunderlag, mössa, extra handskar, extra strumpor, extra kallingar och en tjockare underställströja.
Under läppen: Snus. Även i fickan.

Ta med en polare också, kan vara bra att ha när du faceplantar skotern i ett av gud bortglömt dike långtbortistan.

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
I min ryggsäck finns alltid vatten, kniv, tändstickor, kaffe, något ätbart, extra handskar och tröja, tändstift och numera även ett 20m rep... 25kr på OK min helt klart bästa investering i år!

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Quotar mig själv från en gammal tråd =)
Spade, tändstickor, extra vantar, snöre (ifall magnapull snöret går av), tampong!! (är helt suveränt att doppa ner i tanken när det är svårt att tända en brasa :p ), liten skruvmejsel med massa bits, kompass fastsytt på ryggsäcken, teleskop grillpinne, kniv, liten ihopfälld såg, toapapper i påse, brukar även ibland ha en 3e extra rem, extra glas till glasögonen (vita), + nån macka, en kexchoklad 1 liten plåtburk, o 1 varma koppen =)