Vajerförlängning, bromsslang...

davidgoden

Välkänd medlem
1 nov 2006
160
0
6
Östersund
Hej!

Någon som har något tips på smidigaste förlängningen av vajrarna..?
Delade ända upp till handtaget, men finns det något som gör att amn bara kan använda sig av en "sammankoppling" så endast en vajer går upp till handtaget?

Då kanske den sammankopplingen förlänger nog mycket...?

TIPS OCH IDEÈR sökes!

Samt bromsslang, går det inte att förlänga?
Är en ny ett måste?

Skoter, Yamaha XTC 1998
 

Skogshuggarn

Välkänd medlem
24 sept 2006
188
0
6
Sandviken
Det här med att förlänga slangen har jag funderat på. På Yamaha så är det väl banjokopplingar har jag för mig. Det kanske skulle funka med en bromsrörs skarv och en bit bromsrör nere vid oket. Kolla bara upp vad du har för gänga på banjobulten. Vet ju inte hur bra en bromsrörsnippel tätar nere vid oket, alltså om det är nå konat i det. Grejerna kostar väl max en hundring iaf.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Det här med att förlänga slangen har jag funderat på. På Yamaha så är det väl banjokopplingar har jag för mig. Det kanske skulle funka med en bromsrörs skarv och en bit bromsrör nere vid oket. Kolla bara upp vad du har för gänga på banjobulten. Vet ju inte hur bra en bromsrörsnippel tätar nere vid oket, alltså om det är nå konat i det. Grejerna kostar väl max en hundring iaf.
Fungerar alldeles utmärkt att förlänga bromsröret, genom att göra en ny skarvbit. Har gjort ett sådant rör åt en kompis, som har en AC.
Han skarvade sitt rör uppe vid styret.
 

davidgoden

Välkänd medlem
1 nov 2006
160
0
6
Östersund
Hmm, hur gjorde ni då?
Tillverkade ni ett rör för första biten och sedan slangen "över" den med något "åtklämmande"?=)