Val av skoter, nu måste ni titta och rösta..

Lynx eller AC

• [url]http://www.blocket.se/vi/37699158.htm[/url]

Röster: 41 57,7%
  • [url]http://www.blocket.se/jamtland/Arctic_cat_xc_600_37824472.htm?ca=5&w=3[/url]

Röster: 30 42,3%

• Totalt antal som röstat
    71
  • Poll closed .

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Ang. milen på lynxen, har en kompis som har en summit 600 etec (09)? Den har gått över 1000 mil och han kör på orginal kolvar fortfarande. Skulle utan tvekan tagit lynxen även om båda maskinerna är fina!

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Skulle valt Lynxen alla dagar i veckan. E-tec är ju helt klart överlägset . Förbrukningen som en 4-takt, går tyst som en också fast med vikten av en 2-takt.

Må svära i kyrkan nu men är inne på att byta min nuvarande förgasar 4-taktare (utombordare på en räserkisse) till E-tec ;)

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
OK, satsar på Lynx den här gången. Men är ändå fundersam om den kommer ha nog med effekt till snöfyllda sandtag. Vissa backar kan bli ganska brant här borta ;)

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
du kommer komma lika långt med lynxen som arcticen, så är inga problem, finns tillräckligt i den ändå, antagligen så har du redan kört fast innan det är för lite motor

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Okej, ska ju trots allt ha den under tiden man går i gymnasiet så där passar nog Lynxen mest in. Blir Lynx! Kan slänga upp en bild på den om jag köper den. Dvs om inte någon hunnit före mig eller liknande ;)

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Jag skulle utan tvekan ha tagit XCn!

Arcticen har 325 lång matta mot Lynxens som är 307, vilket gör att framkomligheten ökar rätt rejält.

Suzuki motorerna verkar skottsäkra till skillnad från Rotax..

Men det är ju min åsikt, har skruvat nog med Rotax jag..

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
För puderkörning så tycker jag (och många i min vänkrets) att PPS boggien inte är så mycket att hänga i julgranen, dock är den jävligt skön på led.
Boggien i XCn är riktigt bra den också och sväljer nästan allt, har ett riktigt bra flyt i guppen utan att spraka bakut.
Den där XCn är ju näst intill som en SX förutom motorn och dämperiet. Jag hade gått på XCn.

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Lynxen hade en dålig matta på och har inte lust att lägga ut 5-8 tusen på en ny nu eller efter en säsong. Men innan jag bestämmer mig för arctic caten så vill jag veta om det är sant det där med att XC'n verkligen går lugnare än SX'en?

Boomchak

Medlem
3 jan 2010
44
0
1
Piteå
Men XC'n är ju lite som Polaris IQ RR jämnfört IQ R. Lite snällare och lite mer anpassad till fritidsåkarna då SX och IQ R är rena racemaskiner. Så ja den är något lugnare.