Kan erkänna direkt att jag är en total nybörjare på detta med skotrar.
Har nyligen blivit ägare till en XCR 440 SP -95 som hinkar i sig otroliga mängder bensin. Efter 15km körning i mestadels lungt tempo på skare hade den sörplat i sig nästan halva tanken
Efter 3mils körning återstår ca 1/4 tank (tankade fullt innan vi åkte).
Hur går då motorn ?
Den är lättstartad.
Den surar ner sig vid långsam körning.
Den är ganska trög och bluddrar på låga varv, man får smyga med gasen för att den ska gå rent.
Någonstans vid ca 6000rpm börjar den gå rent och drar riktigt bra.
Vet inte inte hur fort en frisk XCR 440 ska gå men den toppade 140 på skaren på en sjö.
Fram med tips och råd hur jag ska göra för att nå en acceptabel förbrukning. Lite tråkigt att bara ha en räckvidd på knappa 4mil mellan tankningarna
Har nyligen blivit ägare till en XCR 440 SP -95 som hinkar i sig otroliga mängder bensin. Efter 15km körning i mestadels lungt tempo på skare hade den sörplat i sig nästan halva tanken
Efter 3mils körning återstår ca 1/4 tank (tankade fullt innan vi åkte).
Hur går då motorn ?
Den är lättstartad.
Den surar ner sig vid långsam körning.
Den är ganska trög och bluddrar på låga varv, man får smyga med gasen för att den ska gå rent.
Någonstans vid ca 6000rpm börjar den gå rent och drar riktigt bra.
Vet inte inte hur fort en frisk XCR 440 ska gå men den toppade 140 på skaren på en sjö.
Fram med tips och råd hur jag ska göra för att nå en acceptabel förbrukning. Lite tråkigt att bara ha en räckvidd på knappa 4mil mellan tankningarna